سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر عامل بورس انرژی:

حجم معاملات محصولات پتروشیمی از مرز 25 میلیارد تومان گذشت/برای اولین بار عرضه دو محصول در بورس انرژی

حجم معاملات محصولات پتروشیمی در بورس انرژی به بیش از 25 میلیارد تومان رسید که سهم معاملات برق از این مقدار21 میلیاردو 300 میلیون تومان است.

شاپور محمدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص حجم معاملات محصولات پتروشیمی از روز تاسیس بورس انرژی تاکنون گفت: حجم معاملات حامل های انرژی از روز اول شروع معاملات تاکنون  به بیش از 25 میلیارد تومان رسید که حجم معاملات برق به 21 میلیاردو 300 میلیون تومان و معامله سایر حامل های انرژی شامل قطران،زغال سنگ،اریزوریسایکل  نیز به 4 میلیارد تومان رسید.

وی ادامه داد:هم اکنون 21 نیروگاه بخش خصوصی قابلیت خریدو فروش برق را دارند که از این تعداد 17 نیروگاه شامل نیروگاههای کهنوج، پرند، خوی، شهید منتظری، اصفهان، نیشابور، ارومیه و سبلان برقشان را در بورس انرژی عرضه می کنند.

مدیرعامل بورس انرژی تصریح کرد: در بورس انرژی معاملات بصورت نقدی انجام می شود در صورتی که در گذشته در طی پرسه زمانی طولانی پولشان پرداخت می شد.

وی در خصوص عرضه اولیه محصول اریزوریسایکل  پالایشگاه تهران گفت:در هفته ی آینده بورس انرژی برای اولین بار شاهد عرضه اریزوریسایکل پالایشگاه تهران خواهد بود و همچنین اریزوریسایکل پالایشگاه تبریز نیز برای دومین بار عرضه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در روزهای اتی محصول متانل پتروشیمی زاگرس نیز برای
نخستین بار در بورس انرژی عرضه و مورد معامله قرار می گیرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بورس ، انرژی ، پتروشیمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.