سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فتح خواستار تحقيق درباره اسناد حماس شد

جنبش فتح تشکيل کميته تحقيق ويژه براي بررسي اسناد مورد نظر جنبش حماس را خواستار شد و حماس نيز از اين پيشنهاد استقبال کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري البشير، به موجب اين اسناد جنبش حماس رهبران جنبش فتح را متهم کرد که عليه حماس و نوار غزه در مصر توطئه مي کنند تا حماس را در ميان مردم مصر  بدنام کنند.

"احمد عزام" از رهبران جنبش فتح در اين باره گفت: اسنادي را که جنبش حماس در يک کنفرانس مطبوعاني در روز سه شنبه منتشر کرده است ساختگي است زيرا مکاتبات فلسطين مدت هاست که ديگر با سربرگ هايي با نام تشکيلات خودگردان فلسطين انجام نمي شود بلکه با نام کشور فلسطين انجام مي شود زيرا جايگاه فلسطين سال گذشته در سازمان ملل متحد ارتقا يافت.

وي از حماس خواست اين اسناد را در اختيار محمود عباس قرار دهد و کميته تحقيق ويژه اي آنها را بررسي نمايد.

روز گذشته جنبش حماس اسناد و مدارکي را فاش کرد که به گفته اين جنبش از دست داشتن جنبش فتح به رياست محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين در حملات تحريک آميز عليه حماس براي تخريب وجهه آن در برابر رسانه هاي مصر پرده بر مي دارد. 

حماس در کنفرانسي خبري که در غزه برگزار شد اعلام کرد فتح کميته اي امنيتي رسانه هاي براي نظارت بر جعل اخبار براي گمراه کردن رسانه ها و تخريب حماس و متهم کردن آن در امور مصر تشکيل داده است. 

حماس اعلام کرد اين اسناد را از کامپيوتر يکي از افرادي که در جريان بازگشت از مصر در غزه بازداشت شد، به دست آورده است. حماس اعلام کرد اين شخص براي سازمان اطلاعات کل رام الله کار مي کند. 

در ادامه گزارش آمده است: حماس اعلام کرد صدها سند و مدرک به دست آورده است که نشان مي دهد برخي از رهبران فتح و تشکيلات خودگردان فلسطين در توطئه عليه حماس از طريق جعل اخبار و گزارش هاي مربوط به دست داشتن حماس در حوادث مصر، براي تخريب وجهه اين جنبش و بر هم زدن روابط آن با اين کشور دست داشته اند. 

بر اساس اسنادي که حماس فاش کرده است، دستور تشکيل کميته اي امنيتي رسانه اي براي کشاندن پاي حماس به حوادث امنيتي در مصر تشکيل شده است و سفارت فلسطين در قاهره نيز در اين کار مشارکت داشته است. 



برچسب ها: فتح ، حماس ، اسناد ، مصر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.