سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

اداره کل ورزش و جوانان استان موفق به کسب رتبه برتر در کشور شد

در ارزیابی وزارت ورزش و جوانان در سال 91 ، اداره کل برتر ورزش و جوانان استان موفق به کسب رتبه برتر در کشور شد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ مدیر کل ورزش و جوانان استان افزود : تحولات چشمگیر ورزش استان همدان درشش سال گذشته در توسعه زیرساخت ها و امور زیربنایی و حرفه ای، کارنامه ای ماندگار از اداره کل ورزش و جوانان استان برجای گذاشته است.
افتخاری ،ساخت سالن سرپوشیده شش هزار نفری انقلاب ، ورزشگاه 15 هزار نفری شهید مفتح، مجموعه ورزشی 10 هزار نفری شهید حاجی بابایی، هشت مجموعه ورزشی اختصاصی بانوان در هشت شهرستان همدان، سالن های سرپوشیده با ظرفیت 1500 تا سه هزار نفر در سطح شهرستان های همدان، ساخت مجهزترین و مرتفع ترین سالن سنگنوردی خاورمیانه در همدان و توسعه فضای ورزش روستایی را از مهمترین طرح های ملی اجراشده دراستان برشمرد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان ، دستیابی به بیش از یک هزار مدال ملی و بین المللی، فعالیت بیش از 90 تیم در لیگ های مختلف کشوری و ایجاد تحولات اساسی در ورزش رده های سنی پایه را از دیگر دستاوردهای مهم ورزش استان بیان کرد.
وی گفت: همچنین کسب دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز در بازی های آسیایی گوانگجو چین سبب شد تا همدان در بین استان های کشور به لحاظ مدال آوری در رتبه چهارم قرار بگیرد و نیز در بازی های المپیک 2012 لندن با سه سهمیه ملی پوش و کسب یک مدال نقره در بین برترین های کشور جای گرفت.
وی اظهار داشت : کسب مقام های سوم و چهارم تیمی در مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد کشور، قهرمانی در لیگ جودو بانوان، دستیابی به مقام های متعدد در لیگ دوچرخه سواری، حضور دو تیم در لیگ دسته یک فوتبال کشور، قهرمانی در لیگ های هاکی، تیراندازی، دو ومیدانی و سوارکاری و کسب مدال های رنگارنگ قهرمانی کشور در رشته هایی نظیر قایقرانی، رزمی، کاراته، تکواندو و باستانی از جمله موفقیت های ورزش استان در رقابت های لیگ و قهرمانی کشور است.
افتخاری با قدردانی از نقش رسانه ها و مطبوعات در رشد ورزش همدان افزود: انعکاس گسترده دستاوردها و موفقیت­های ورزش استان در میادین بین المللی و نیز زیرساخت­های ایجاد شده در راستای افتخارآفرینی­ها از سوی مطبوعات و رسانه­ها بسیار مطلوب بوده و قطع به یقین بخشی از این پیشرفت های حاصل شده مرهون تلاش و فعالیت خبرنگاران در عرصه ورزش است.
وی با بیان اینکه حضور سه قهرمان از استان در المپیک 2012 لندن مهمترین اتفاقات سال 91 ورزش محسوب می‌شود اضافه کرد: کسب مدال نقره کشتی آزاد المپیک توسط صادق گودرزی و حضور مقتدرانه مه‌لقا جامه‌بزرگ و آرزو حکیمی در رشته‌های تیراندازی و قایقرانی در بازی‌های المپیک برای اهالی ورزش استان افتخاری بزرگ بود که این رویداد موجب تشویق و ترغیب جوانان و نوجوانان استان به ورزش خواهد بود.
وی ادامه داد: موفقیت ورزش در سال 91 در بعد ورزش قهرمانی بسیار چشم‌گیر بود به طوری که از 384 ورزشکار که با تیم‌های ملی کشورمان از استان اعزام شده بودند بیش از 100 نفر حائز رتبه‌های اول تا سوم مسابقات کشوری و آسیایی و جهانی شدند.
مدیر کل ورزش و جوانان همدان افزود: کسب 388 مدال رنگارنگ و 96 عنوان اول تا سومی تیمی حاصل‌ کار ورزشکاران استان در رده‌های انفرادی و تیمی بوده که در سال 91 به دست آمد.
وی با بیان اینکه کسب 12 عنوان آسیایی در سال 91 به دست آمده است، ادامه داد: همچنین 25 ملی‌پوش جهانی و 60 ملی‌پوش آسیایی در همین سال داشتیم و باید در سال جاری طوری برنامه‌ریزی شود تا ورزش قهرمانی همدان به قله موفقیت برسد./س
برچسب ها: ورزش ، جوانان ، برتر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.