سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

آورد آب‌های خوزستان به 14 میلیارد مترمکعب رسيد

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آبی سازمان آب و برق خوزستان گفت: میزان آورد آب کلیه حوزه‌های آبی خوزستان 14 میلیارد و 922 میلیون مترمکعب است که 60 درصد سال‌های نرمال و نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته از 18 درصد رشد برخوردار است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، فتح‌الله دهکردی عنوان‌کرد: وضعیت آورد آب حوزه کارون 7 میلیارد و 276 میلیون مترمکعب است که در سال‌های نرمال و نسبت به سال‌گذشته 20 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در حوزه دز نیز آورد آب 4 میلیارد و 425 میلیون مترمکعب می‌باشد که نسبت به سال‌های نرمال 58 و در مقایسه با سال‌گذشته 5 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آبی سازمان آب و برق خوزستان بیان‌کرد: در سرجمع حوزه دز و کارون که کارون بزرگ را تشکیل می‌دهد آورد آب 11 میلیارد و 701 میلیون مترمکعب است که این میزان 64 درصد سال‌های نرمال و 14 درصد نسبت به سال‌گذشته افزایش را نشان می‌دهد.

دهکردی تصریح‌‌کرد: در حوزه کرخه تا این لحظه حدود 2 میلیارد و 112 میلیون متر مکعب آورد آب دارد که 40 درصد سال‌های نرمال بوده و نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته 51 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که میزان آورد آب حوزه مارون نيز یک میلیارد و 109 میلیون مترمکعب است، اظهارکرد: این میزان 71 درصد سال‌های نرمال و در مقایسه با سال‌گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان تصریح‌کرد: به طور کلی در کلیه حوزه‌های کارون، دز و مارون کشت محصولات کشاورزی بیش از حد نرمال انجام شده و مصرف آب به حد قابل توجهی افزایش یافته و عمده برداشت آب برای کشت‌های شلتوک و ذرت است.

دهکردی خاطرنشان‌کرد: تاکنون برای 90 درصد از اراضی کشاورزی تامین آب شده و مابقی اراضی که از حوزه‌های کرخه و مارون برداشت می‌کنند با مشکل تامین آب مواجه شده‌اند.

وی یادآورشد: امیدواریم با صرفه‌جویی که کشاورزان در نحوه برداشت آب از منابع آبی در کشت تابستانه دارند، مشکلی در تامین آب برای بخش‌های دیگر پیش نیاید/س.
برچسب ها: آورد ، آب ، خوزستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.