سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

همه امور و مسائل سرنوشت‌ساز در شب قدر مقدر می‌شود

امام جمعه چالدران گفت: همه امور و مسائل سرنوشت‌ساز، در شب قدر مقدر می‌شود.

حجت‌الاسلام صفر یوسف‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: قرآن یگانه معجزه جاوید پیامبر اعظم (ص) در شب قدر نازل شده، از هزار ماه برتر است و فرشتگان برای تقدیر امور در شب قدر نازل می‌شوند.

وی با بیان اینکه در شب‌های قدر با خدای جهان به راز و نیاز، دعا و نیایش بپردازیم، افزود: سراسر شب باید بیدار ماند و در نماز و عبادت کوشید و نیازها را به پیشگاه خداوند عرضه داشت و مهر، رحمت و آمرزش را از او خواست.

یوسف‌زاده خاطرنشان کرد: شب قدر از شب‌هایى بوده که برتر از هزار ماه است و فرشتگان در این شب به اذن خدا فرود مى‌آیند و جمیع مقدرات بندگان را در طول سال تعیین مى‌کنند.

وی با بیان اینکه وجود شب قدر در این ماه مبارک نعمت و موهبتى الهى بر امت پیامبر گرامى اسلام (ص) است، اعلام کرد: مقدرات یک سال انسان‌ها براساس لیاقت‌ها و زمینه‌هایى که خود آن‌ها به وجود آورده‌اند تعیین مى‌شود.

یوسف‌زاده گفت: انسان در چنین شبى با تفکر و تدبر مى‌تواند به خود آید و اعمال یک سال خود را ارزیابى کند و با فراهم آوردن زمینه مناسب بهترین سرنوشت را براى خود رقم زند.

وی ادامه داد: هر انسان با دقت در عظمت و شرافت چنین شبی و تأمل در اثرات آن و وقایعی که در آن اتفاق می‌افتد، به طور طبیعی به دنبال شناخت بیشتر و آگاهی از جوانب مختلف شب قدر خواهد بود.

یوسف‌زاده تصریح کرد: زنده نگه داشتن یاد خداوند در دل، دستگیری از محرومان و مظلومان و دعای خیر برای سایرین نیز از جمله اعمال سفارش شده در این شب پرعظمت است.

وی عنوان کرد: هر انسان آگاه و بیدار دل در حدی که در توان و شایسته اوست می‌تواند هر چه بیشتر خود را مشمول عنایت و توجه خداوند قرار دهد./س

برچسب ها: شب قدر ، چالدران ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.