سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدير دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت:

بازنگري دستورالعمل تغذيه بوفه مدارس/ كاهش بيش از 14 درصدي خريد شير در كشور

مدير دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت از بازنگري دستورالعمل تغذيه بوفه مدارس و كاهش بيش از 14 درصدي خريد شير در جامعه خبر داد.

دكتر زهرا عبدالهي، مدير دفتر بهبود تغذيه وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: امسال براي سال تحصيلي جديد و به دستورالعمل مواد غذايي ارائه شده در بوفه مدارس كه شامل اقلام مجاز و غير مجاز است مورد بازنگري قرار گرفته است كه طبق دستور جديد تنقلات سنتي كه به صورت بهداشتي بسته بندي شده و از زندگي و تغذيه كودكان امروز ما فراموش شده گنجانده شده است.

وي ادامه داد: همچنين ميوه‌هاي شسته به صورت بسته بندي، نوشيدني هاي سالم، دوغ كم نمك آبميوه هاي سالم و طبيعي و ساندويچ هاي سالم و مغذي جزو مواد غذايي ارائه شده از سال تحصيلي جديد هستند كه با وزارت آموزش و پرورش نيز در اين مورد به توافق رسيده‌ايم.

عبدالهي در ادامه در خصوص اين كه وضعيت شير مدارس به كجا رسيده است اظهار كرد: طبق برنامه شير مدارس بايد در طول سال 70 نوبت به دانش آموزان شير داده شود كه در برخي از مدارس انجام و برخي انجام نمي‌شود.
البته اگر قيمت شير بالاتر رود قطعا مشكلاتي براي ارائه شير در مدارس ايجاد مي شود.

وي با بيان اينكه با افزايش قيمت شير در اين دو سال اخير به خصوص در اين يك ماه اخير مصرف شير در جامعه كاهش يافته است اظهار كرد: طي مطالعه كه سال گذشته در كشور انجام شده ميزان خريد شير مردم 14 درصد كاهش پيدا كرده است و حالا امسال هم با افزايش بيشتر قيمت لبنيات اين ميزان مطمئنا بيشتر شده است.

وي تصريح كرد: كاهش مصرف لبنيات باعث شيوع پوكي استخوان در افراد مسن شده است كه همين امر هزينه هاي زيادي را بر دوش نظام سلامت تحميل كرده است./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۹ مرداد ۱۳۹۲
خود ما هميشه شير مي خريديم وختي گرون شد ماهي دو سه بار مي خريم

نمي دونم اين آقاي سلامي كه هي ميگه دارو دارو يه بار برا گروني شير گزارش تهيه كرد؟