سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پژوهشي خطرناک از پنتاگون/ طرح آمريکا براي تجزيه کشورهاي عربي منطقه تا سال 2015

بر اساس پژوهشي از پنتاگون که به بيرون درزکرده است آمريکا براي تجزيه کشورهاي عربي منطقه برنامه ريزي کرده و آغاز اجراي اين برنامه ها سال 2015 عنوان شده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري المختصر، در اين مطالعه بيش از 69 سناريو براي رويارويي با مردم منطقه بيان شده است که اجراي آن تا قبل از تجزيه کشورهاي منطقه( عراق، سوريه، مصر، سودان و عربستان) نيازمند 750 روز زمان است. هدف از تجزيه اين کشورها اين است که کشورهاي بزرگ منطقه به  کشورهايي با وسعت امارات، قطر و کويت تبديل شوند. 

در اين پژوهش  1736 صفحه به مطالعات دقيقي از کشورهاي عربي از جمله کشورهاي شوراي همکاري خليج فارس اختصاص دارد  و 1900 صفحه آن نيز از مهم ترين مباحث، مطالعات و توصيه هايي است که بر اساس تجارب ميداني دانشگاه ها و مراکز نظامي و استراتژيک به دست آمده است.

اين پژوهش زير نظر چهار گروه و در مجموع 120 کارشناس مسائل سياسي و نظامي  که بيشتر آنها تابعيت آمريکا دارند تنظيم شد و در آن پيشنهادها و سناريوهايي ديده مي شود که اجراي مرحله به مرحله آنها سبب تحقق هدف مورد نظر واشنگتن مي شود.

در بخشي از اين پژوهش ارتش هاي سوريه، مصر، عربستان و پاکستان، پس از ارتش رژيم سابق عراق  قوي ترين ارتش ها از نظر تسلحياتي معرفي شدند و به طور کلي در 432 صفحه شيوه نفوذ و شکاف در اين ارتش ها بررسي شد.

 در بخشي از اين صفحات  ادعا شده است ارتش سوريه تا پايان فوريه سال 2013 به شدت تضعيف مي شود ضمن اينکه در بخش ديگري از اجراي تکنيک مشابه براي تضعيف ارتش مصر سخن به ميان آمد و راه رسيدن به اين هدف نيز رويارو کردن ارتش با ملت عنوان و تاکيد شد رويارويي ارتش مصر با مردم در کمتر از ده ماه به فروپاشي و شکاف در ارتش اين کشور مي انجامد.

اين مطالعه اجراي سناريوهاي پيشنهادي را با تکيه بر اختلافات موجود در منطقه ممکن و موفق مي داند و حتي از افرادي با انديشه هاي سياسي، نظامي ، بازرگاني و لابي هاي متعدد ديگري نام برد که براي انجام اين سناريوها مي توانند به آمريکا کمک کنند.

در اين مطالعه آمده است  اتفاقات پيش رو  بهترين شرايط را براي حمله به کشورهاي عربي فراهم مي کند زيرا با اين اتفاقات بسياري از  کشورهاي عربي به مسائل داخلي خود مشغول مي شوند.

214صفحه از اين مطالعه به واکنش هاي احتمالي عليه تجزيه کشورهاي عربي به کشورهاي کوچک اختصاص دارد و بيشترين سناريو در اين زمينه به امکان واکنش اهالي ترکيه، اندونزي، پاکستان و برخي از کشورهاي ديگر در برابر تعرض به خانه کعبه ومسجد النبي است.

اين گزارش در 600 صفحه به راهبردهايي اشاره مي کند که بر اساس آن مي توان با شعارهايي تا اندازه اي مردم منطقه را با سناريوهاي مورد نظر آمريکا همراه کرد.

به موجب اين مطالعه هزينه مورد نظر براي اجراي اين برنامه ها از طريق اموال بايکوت شده کشورها و يا کمک هايي تامين مي شود که برخي از کشورها حاضرند در قبال توطئه عليه کشور يا کشورهاي ديگر بپردازند.

در اين طرح توصيه شد آمريکا و اروپا تا سال 2015  که زمان آغاز و نقطه صفر آغاز اجراي سناريوهاي مورد نظر است در امور کشورهاي عربي دخالت مستقيم نداشته باشند.


برچسب ها: پنتاگون ، منطقه ، نقشه ، تجزیه ، عربی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.