سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکرار/ سيد افقهي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

پرونده‌سازي عليه حزب‌الله نمونه بارز حمايت از تروريسم است

يک کارشناس مسائل خاورميانه گفت: تشديد فشار آمريکا و رژيم غاصب صهيونيستي بر اتحاديه اروپا موجب شد تا شاخه نظامي حزب‌الله لبنان در ليست گروه‌هاي تروريستي قرار گيرد و اين در حالي است که حمايت‌هاي آمريکا از گروه‌هاي تروريستي همچون القاعده در سوريه نمونه بارز حمايت از تروريسم است.

"سيدهادي سيد افقهي" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران در واکنش به اقدام اخير اتحاديه اروپا مبني بر قراردادن شاخه نظامي حزب‌الله لبنان در ليست گروه‌هاي تروريستي گفت: طبيعي است که غرب با خروج مزدوران خود همچون گروهک تروريستي منافقين از ليست سياه، گروه‌هايي همچون حزب‌الله لبنان را که در برابر منافع و خودکامگي‌هاي آنها ايستادگي کرده و نقشه‌هايشان را نقش بر آب مي‌کند ، در اين ليست تروريستي قرار دهد.
 
وي اقدام خصمانه غرب عليه حزب‌الله لبنان را اقدامي ضد اخلاقي و ضد قانوني تلقي کرد و افزود: غرب با جوسازي‌هاي منفي و هجمه تبليغات عليه حزب‌الله لبنان و ايجاد فضاي منفي، زمينه را براي ورود اين گروه به ليست سياه گروه‌هاي تروريستي فراهم کرده است.
 
افقهي با تاکيد بر اينکه اقدام شوم اتحاديه اروپا بيانگر هراس غرب از به خطر افتادن منافعش در منطقه است، تصريح کرد: تشديد فشار آمريکا و رژيم غاصب صهيونيستي بر اتحاديه اروپا موجب شد تا شاخه نظامي حزب‌الله لبنان در ليست گروه‌هاي تروريستي قرار گيرد و اين در حالي است که حمايت‌هاي آمريکا از گروه‌هاي تروريستي همچون القاعده در سوريه نمونه بارز حمايت از تروريسم است و نشان می دهد که غرب با حمايت‌هايش از گروه‌هاي تروريستي آنها را در زير بال و پر خود مي‌پروراند.
 
افقهي با بيان اينکه تحولات ميداني سوريه و کمک‌هاي حزب‌الله لبنان به ارتش اين کشور، غرب را بر آن داشت تا با قراردادن شاخه نظامي حزب‌الله لبنان آنها را از فعاليت‌هاي خود بازدارد، اظهار داشت: منفعل شدن غرب در بحران سوريه، گروه‌هاي همسو با اهداف خصمانه آمريکا همچون گروه 14 مارس را براي جلوگيري از پيروزي‌هاي ميداني ارتش سوريه در اين کشور ترغيب کرد.

اين کارشناس مسائل خاورميانه در پايان خاطر نشان کرد: اقدام شوم اتحاديه اروپا براي حزب‌الله لبنان هيچ‌گونه ارزشي نخواهد داشت و اين گروه همانند گذشته به رفتار مسالمت‌آميزش در منطقه ادامه خواهد  داد.
انتهاي پيام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.