سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مروری بر مهمترین اخبار "بین الملل" سه‌شنبه ۱۳۹۲/۰۵/۰۸

مهم ترین عناوین خبری گروه "بین الملل" که در روز سه‌شنبه منتشر شده است موضوعاتي چون: کشورهای غربی با برسمیت شناختن "ایران هسته ای" می توانند به نتیجه بخشی مذاکرات امیدوار باشند، انفجار در اسماعیلیه و نزديک گذرگاه آبي کانال سوئز/ 33 کشته و زخمی در درگیری‌های اسماعیلیه و المنصوره مصر/ برپایی تظاهرات میلیونی؛ امروز، نشست 90 دقیقه ای هيئت مذاکره کنندگان فلسطيني و رژيم صهيونيستي و... است.

مهمترین عناوین خبری گروه بين الملل  باشگاه خبرنگاران به انتخاب سردبیر مجله شبانه به شرح زیر است:

کشورهای غربی با برسمیت شناختن "ایران هسته ای" می توانند به نتیجه بخشی مذاکرات امیدوار باشند

پایگاه خبری "خلیج تایمز" ضمن انتقاد از اقدامات جاسوسي كشورهاي غربي در جهان اذعان مي كند كه كشورهاي غربي با برسميت شناختن حق غني سازي اورانيوم توسط ايران و ادامه راهكار ديپلماتيك مي توانند مشكلات خود با جمهوری اسلامی ایران را رفع كند.

انفجار در اسماعیلیه و نزديک گذرگاه آبي کانال سوئز/ 33 کشته و زخمی در درگیری‌های اسماعیلیه و المنصوره مصر/ برپایی تظاهرات میلیونی؛ امروز
درگیری بین حامیان و مخالفان محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر در اسماعیلیه و المنصوره 33 کشته و زخمی برجا گذاشت.

نشست 90 دقیقه ای هيئت مذاکره کنندگان فلسطيني و رژيم صهيونيستي
دور تازه مذاکرات سازش میان طرفهای فلسطینی تشکیلات خودگردان فلسطین مستقر در کرانه باختری رود اردن و نمایندگان رژیم صهیونیستی با میانجیگری آمریکا در واشنگتن برگزار شد.

ليوني فضاي ازسرگيري مذاکرات را مثبت خواند
تزیپی لیونی وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی که سرپرستی هیئت مذاکراه کننده این رژیم با فلسطینیان را بر عهده دارد اعلام کرد این مذاکرات پس از سه سال توقف در "فضایی مثبت " از سرگرفته شد.

ارتش مصر انفجار در نزدیکی کانال سوئز را تکذیب کرد

احمد علی سخنگوی ارتش مصر اعلام کرد، نیروهای امنیتی پس از انتشار گزارش‌های مبنی بر انفجار در نزدیکی کانال سوئز، منطقه را جستجو کردند اما هیچ نشانه‌ای مبنی بر وقوع انفجار پیدا نکردند.

نامزد رياست بانک مرکزي رژيم صهيونيستي دزد از آب درآمد
"یاکوو فرنکل" که از بخت های اصلی تصدی ریاست بانک مرکزی رژیم صهیونیستی معرفی شده بود، روز دوشنبه به علت اتهاماتی که در رابطه با یک ماجرای سرقت برضد او مطرح شد، از نامزدی خود برای تصدی این سمت دست کشید.

شن هاي نفتي آمريکا، تهديدي براي عربستان و اوپک
در حالی که انقلابِ استخراج نفت از شن های نفتی در آمریکا نظم جهانی را به لرزه درآورده است ، عربستان و کشورهای دیگر عضو اوپک باید بلافاصله وابستگی خود را به صادرات نفت کاهش دهند در غیر اینصورت اقتصاد آنها تضعیف خواهد شد.

درخواست نخست‌وزير مصر برای پایان اعتراضات

نخست وزیر مصر با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی در وضع نابسامان امنیتی حل نمی شود خواستار پایان اعتراض ها شد.

موافقت پارلمان رژيم صهيونيستي با کاهش هزينه ها و افزايش ماليات دربودجه جديد

پارلمان رژیم صهیونیستی سرانجام روز سه شنبه بودجه جنجالی سال 2013 - 2014 این رژیم را مشتمل بر کاهش هزینه ها و افزایش مالیات به منظور مهار کسری بودجه فزاینده از تصویب گذراند.

کارتر برنامه اي براي سفر به کره شمالي ندارد

مقامات دولت آمریکا اعلام کردند حداقل در زمان کنونی، جیمی کارتر رئیس جمهور اسبق آمریکا هیچ برنامه ای برای سفر به کره شمالی ندارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.