سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پس از 18 ساعت مذاکره فشرده

بودجه رژيم صهيونيستي با بيش از 21 ميليارد دلار کسري تصويب شد.

پارلمان رژیم صهیونیستی سرانجام روز سه شنبه بودجه جنجالی سال 2013 - 2014 این رژیم را مشتمل بر کاهش هزینه ها و افزایش مالیات به منظور مهار کسری بودجه فزاینده از تصویب گذراند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از کش و قوس فراوان و 18 ساعت مذاکرات فشرده و در حالی که نمایندگان مخالف خواستار تغییر بندهایی از لایحه بودجه بودند ،‌ در نهایت ساعت 3 بامداد امروز نمایندگان پارلمان اسرائیل با 58 رای موافق در برابر 43 رای مخالف لایحه بودجه را تصویب کردند .

به موجب قانون در صورت شکست پارلمان در تصویب لایحه بودجه تا پایان ماه ژوییه ، سازوکار برگزاری انتخابات جدید در اسرائیل خود به خود فعال می شد.

در بودجه جدید از میزان هزینه های دولت کاسته شده است . مجموع هزینه های بودجه برای سال 2013 بالغ بر 395 میلیارد شکل (110 میلیارد دلار)‌ و سال 2014 بالغ بر 405 میلیارد شکل خواهد بود . همچنین میزان کسری بودجه برای سال 2013 حدود چهار ممیز 65 صدم درصد کل تولید ناخالص داخلی و برای سال 2014 حدود 31 میلیارد و 100 میلیون شکل یا 3 درصد تولید ناخالص داخلی پیش بینی شده است .

وزیر دارایی اسرائیل هشدار داده است در صورت ناتوانی دولت در اجرای قانون بودجه ، میزان کسری بودجه در سال 2014 به 66 میلیارد شکل و در سال 2015 به بیش از 70 میلیارد شکل خواهد رسید .

سیاستمداران و افکار عمومی اسرائیل از یک رشته تدابیر ریاضت اقتصادی دولت با هدف کاهش کسری بودجه شامل افزایش یک و نیم درصدی مالیات بر در آمد ، تعیین مالیات بر خرید مسکن و مالیات بر ساخت و ساز مسکن ، به شدت ناراضی هستند .

به منظور تحقق اهداف تعیین شده مالی ، از میزان هزینه وزارتخانه ها کاسته شده است و میزان مالیات شرکتها افزایش یافته و از 25 درصد به 26 درصد  رسیده است. همچنین مالیات بر ارزش افزوده نیز به منظور کمک به درآمدزایی از 17 درصد به 18 درصد افزایش یافته است.

بلاتکلیفی بر سر نحوه کاهش کسری بودجه حدود 40 میلیارد شکلی در سال 2012 موجب سرنگونی دولت قبلی اسرائیل و برگزاری انتخابات در ماه ژانویه شده بود .



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.