سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"جيمز کومي" رئیس جدید اف بی آی شد

جیمز کومی برای تکیه زدن بر کرسی ریاست پلیس فدرال امریکا اف بی آی در دوره دوم ریاست جمهوری باراک اوباما تأیید شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، کومی 52 ساله در زمان جورج دبلیو بوش رئیس جمهور سابق آمریکا یکی از مقامات بلندپایه وزارت دادگستری این کشور بود.

او رسما کار خود را به عنوان رئیس اف بی آی به مدت ده سال از روز چهارم ماه سپتامبر آغاز خواهد کرد و جایگزین "رابرت مولر" خواهد شد که یک هفته قبل از حملات تروریستی یازدهم سپتامبر بر این کرسی تکیه زده بود.

سنای آمریکا روز دوشنبه با 93 رأی موافق در مقابل یک رأی مخالف انتخاب کومی را برای این سمت تأیید کرد.

اوباما روز دوشنبه اعلام کرد: جیم رهبری است که این سمت در شأن اوست.
 
رئیس جمهور آمریکا گفت: او در مواجهه با تهدیدات مختلف بارها تعهد خود را در دفاع از امنیت آمریکا نشان داده است. با بودن کومی در اف بی آی می دانم که اف بی آی پس از کنار رفتن من از قدرت نیز در دستان فردی لایق خواهد بود.
 
کومی در دوران ریاست جمهوری بوش به سبب مخالفت با برنامه های جاسوسی الکترونیکی پیشنهاد شده از سوی بوش مشهور شد و حتی تهدید کرد به سبب آنچه که او آن را ابعاد غیر قانونی برنامه جاسوسی می خواند، استعفا خواهد کرد.

کومی طی سخنرانی در سنا و دفاع از برنامه های خود در اوایل این ماه از برنامه گسترده شنود تلفنی دولت و کنترل اینترنتی دفاع کرد.

او گفت این مکانیزم ها از حریم خصوصی آمریکایی ها حفاظت می کند.

کومی در سنا گفت: فکر می کنم مردم درک نمی کنند اف بی آیدر عملیات خود با محدودیت های زیادی رو به روست.

از زمان افشای برنامه جاسوسی اینترنتی آژانس امنیت ملی آمریکا از شهروندان آمریکایی در ماه ژوئن و جمع آوری اطلاعات مربوط به گفتگوهای تلفنی مردم آمریکا و جاسوسی اینترنتی در خارج از این کشور ، این برنامه ها با انتقادهایی مواجه شده اند.

کومی سوابق اجرایی قضایی فراوانی دارد.



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.