سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهاي نفت در بازار آسيا کاهش يافت

در آستانه نشست کميته سياست پولي بانک مرکزي آمريکا که بازارها در انتظار هر گونه تغيير در برنامه حمايت از فعاليت اقتصادي در بزر‌گ‌ترين اقتصاد دنيا، از نزديک آن را دنبال مي کنند،‌ بهاي نفت روز سه‌شنبه در بازار آسيا کاهش يافت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه از سنگاپور، هر بشکه نفت خام سبک شيرين آمريکا (وست تگزاس اينترمديت) براي تحويل در ماه سپتامبر با 27 سنت کاهش، 104 دلار و 28 سنت معامله شد و بهاي هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در مدت مشابه نيز 13 سنت کاهش يافت و به 107 دلار و 32 سنت رسيد.

معامله‌گران با احتياط در انتظار نشست سياست پولي بانک مرکزي آمريکا بر سر مي برند که سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار مي شود و هر گونه نشانه از تغيير سياست آن را به دقت زير نظر دارند.

بانک مرکزي آمريکا به منظور کمک به احياي بزرگ‌ترين اقتصاد جهان نرخ بهره مستقيم را نزديک به صفر حفظ کرده است و در حال حاضر ماهانه 85 ميليارد دلار به نظام مالي آمريکا تزريق مي کند.

اين کار خريد سرمايه‌هايي را که پرخطر تلقي مي شوند تسهيل مي کند. چند وقت اخير زمزمه‌هايي از توقف تدريجي اين سياست با توجه به بهبود شرايط اقتصادي آمريکا به گوش مي خورد.

تحليل‌گران بانک آو اَمريکا مريل لينچ در يادداشتي اعلام کردند: «ما منتظر نشانه‌اي مبهم از سوي بانک مرکزي آمريکا در مورد جدول زماني دقيق تغيير اين سياست هستيم».

بازارها به تازگي متقاعد شدند که بخشي از برنامه بانک مرکزي آمريکا دست‌کم در ماه سپتامبر لغو خواهد شد.

تحليل‌گران بانک آو امريکا مريل لينچ افزودند بيشتر رأي دهندگان در کميته سياست پولي بانک مرکزي آمريکا مطمئنا خواهان آنند که پيش از پايان سال اين برنامه متوقف شود اما نرخ پايين رشد اقتصادي و ارقام تورم باعث مي شود احتمالا اجماع قوي بر سر زمان مناسب براي توقف اين برنامه حاصل نشود.

بازار از سوي ديگر منتظر انتشار شاخص‌هاي جديد در مورد کندي رشد اقتصادي چين است که دومين اقتصاد بزرگ دنياست.

در بين عامل‌هايي که سبب افزايش بهاي نفت مي شوند، بحران مصر با تظاهرات جديد هوادران محمد مرسي رئيس جمهور برکنار شده اين کشور که قرار است روز سه‌شنبه به منظور درخواست براي بازگشت وي به قدرت برگزار شود، در صدر قرار دارد.

مصر از زمان سرنگوني محمد مرسي توسط ارتش در سوم ژوييه در بن بست کامل سياسي به سر مي برد. درگيري‌ها روز شنبه در اين کشور 72 کشته بر جا گذاشت و تنش‌ها بين مخالفان و هواداران او را که مسئوليت خشونت‌ها را بر گردن يکديگر مي اندازند، تشديد کرد.

اين کشور اگر چه نفت صادر نمي کند اما با برخوداري از يک شبکه مهم خط لوله‌ نفت و وجود کانال سوئز در مرکز انتقال نفت خام شمال آفريقا و منطقه خاورميانه قرار دارد و به همين علت عاملان بازار نفت از نزديک تحولات آن را دنبال مي کنند.

هر بشکه نفت خام وست تگزاس اينترمديت در پايان معاملات بازار نيويورک با 15 سنت کاهش، 104 دلار و 55 سنت معامله شد. در بازار لندن، هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال با 28 سنت افزايش نسبت به پايان معاملات روز جمعه، 107 دلار و 45 سنت به فروش رفت.

انتهاي پيام/بهاي نفت در بازار آسيا کاهش يافت
برچسب ها: نفت ، بازار ، سبک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.