سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین تحولات مصر

انفجار در اسماعیلیه و نزديک گذرگاه آبي کانال سوئز/ 33 کشته و زخمی در درگیری‌های اسماعیلیه و المنصوره مصر/ برپایی تظاهرات میلیونی؛ امروز

درگیری بین حامیان و مخالفان محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر در اسماعیلیه و المنصوره 33 کشته و زخمی برجا گذاشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، خبرنگار این شبکه در مصر اعلام کرد در درگیری بین حامیان و مخالفان مرسی در شهر اسماعیلیه 17 نفر زخمی شدند.

در شهر المنصوره نیز درگیری بین حامیان و مخالفان مرسی یک کشته و 15 زخمی برجا گذاشت.

این در حالیست که برخی شاهدان از شنیده شدن صدای یک انفجار در اسماعیلیه خبر دادند. همچنین شبکه تلویزیونی سوریه از وقوع انفجار نزدیک گذرگاه آبی کانال سوئز خبر داد. نیروهای امنیتی مصر در پی این انفجار به حال آماده باش کامل درآمدند.


در قاهره نیز حامیان گروه اخوان المسلمین که در میدان رابعه العدویه تجمع کرده اند به سوی مقر امنیت ملی مصر در شهرک نصر راهپیمایی کردند.

هم اکنون آرامش در میدان النهضه و اطراف کاخ ریاست جمهوری حکمفرماست و اعضای کمیته های مردمی در مبادی ورودی و خروجی این میدان تدابیر امنیتی شدیدی به اجرا درآورده اند.  نیروهای گارد ریاست جمهوری مصر و نیروهای ارتش از اطراف کاخ ریاست جمهوری پس از پایان تظاهرات طرفداران مرسی عقب نشینی کردند.   این درحالی است که نیروهای امنیتی در اطراف مسجد عمر بن عبدالعزیز مستقر هستند و چند زره پوش در این منطقه مستقر هستند.

سازمان دهندگان تحصن در رابعه العدویه از برپایی تظاهرات میلیونی در روز سه شنبه (امروز) به یاد کشته شدگان در خیابان النصر خبر دادند و تاکید کردند راهپیمایی های میلیونی در استان های مختلف به سوی مقرهای امنیتی برگزار خواهد شد.






برچسب ها: مصر ، درگیری ، کشته ، زخمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.