سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دلسوزی پاپ براي همجنسبازان

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان در اظهاراتی که بیشترین ترحم را نسبت به هر پاپ دیگر درباره همجنسبازان داشت، گفت: آنها نه باید مورد قضاوت قرار بگیرند و نه باید به حاشیه رانده شوند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پاپ فرانسیس گفت: همجنسبازان باید در جامعه حضور داشته باشند و در جامعه ادغام شوند. وی در عین حال گفت بر اساس تعالیم کلیسا همجنسبازی یک گناه است. وی همچنین درهای کشیش شدن را به روی زنان بست.

صحبت های پاپ فرانسیس تاکنون آشتی جویانه ترین اظهارات یک پاپ درباره همچنسبازان بوده است.

وی در گفتگویی هشتاد دقیقه ای با خبرنگاران در هواپیما در حالی که از سفر یک هفته ای خود از برزیل باز می گشت، گفت: منع کلیسای رم برای کشیش شدن زنان مشخص است اما من از افزایش نقش رهبری زنان در امور کلیسا حمایت می کنم. تعالیم کلیسا می گوید، چون حضرت عیسی (ع) همه حواریون خود را از مردان انتخاب کرده است، زنان نمی توانند کشیش شوند.

پاپ فرانسیس همچنین از همجنسبازان در برابر تبعیض ها حمایت کرد اما گفت: بر اساس تعالیم جهانی کلیسای کاتولیک در حالی که تمایل به همجنسبازی گناه نیست اما اقدام به همجنسبازی گناه است.

پاپ فرانسیس در پاسخ به سوالی درباره لابی کردن برای همجنسبازان در واتیکان و رسوایی های کودک آزاری برخی کشیشان گفت: بین همجنس بودن و لابی کردن برای همجنسبازی تفاوت وجود دارد. تمام این لابی کردن ها بد است.اما اگر کسی هم جنسباز باشد و در عین حال به دنبال خدا باشد من چه کسی هستم که درباره وی قضاوت کنم؟
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.