سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

البرغوثي:مذاکرات صلح با اسرائيل هيچ نتيجه اي نخواهد داشت

نماينده شوراي قانونگذاري فلسطين در رام الله، با اشاره به بي نتيجه بودن مذاکرات صلح تاکيد کرد تشکيلات خودگردان در دور جديد مذاکرات صلح با رژيم صهيونيستي در شرايط دشواري قرار خواهد گرفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ مصطفي البرغوثي در مصاحبه با شبکه تلويزيوني روسيا اليوم، درباره بدبيني در مورد نتايج مذاکرات صلح گفت: اين مذاکرات در شرايطي برگزار مي شود که سه نکته منفي وجود دارد. شهرک سازي اسرائيل همچنان ادامه دارد و آمريکا اين رژيم را براي متوقف کردن شهرک سازي زير فشار قرار نمي دهد. بنابراين اين دور از مذاکرات هم مانند مذاکرات قبلي فقط سرپوشي براي شهرک سازي اسرائيل خواهد بود. نکته ديگر آن است که اين مذاکرات چارچوب مشخصي ندارد و به مسئله تبادل اراضي اشاره شده است که اسرائيل بر اساس آن مي تواند بخش هاي گسترده اي کرانه باختري را به فلسطين اشغالي ملحق کند. مسئله ديگر آن است که آزادي اسيران فلسطيني هم به موضع طرف فلسطيني در مذاکرات بستگي خواهد داشت. يعني آزادي صد و چهار اسير فلسطيني که بيست سال پيش بايد آزاد مي شدند هم به صورت مرحله اي و به عنوان عاملي براي اعمال فشار بر طرف فلسطيني خواهد بود. 

البرغوثي افزود: شرايط اين مذاکرات خطرناک است و امکان پذيرفتن آن وجود ندارد. صد و چهار اسير از چهار هزار و هشتصد اسير فلسطيني رقم بسيار کمي است. ما معتقديم مذاکرات صلح بدون تغيير توازن قدرت به هيچ نتيجه اي نخواهد رسيد. تشکيلات خودگردان به طور يکجانبه تصميم گرفت در اين مذاکرات شرکت کند، زيرا نمي خواست مسئول ادامه توقف مذاکرات معرفي شود. به نظر من تشکيلات خودگردان در شرايط بسيار دشواري در مذاکرات قرار خواهد گرفت و مجبور خواهد شد مذاکرات را ترک کند يا امتيازات جديدي بدهد. ما معتقديم دولت اسرائيل با ترکيب و سياست هاي کنوني اش، نمي تواند راه حل واقعي براي مسئله فلسطين را بپذيرد، مگر آنکه آمريکا به شدت آن را زير فشار قرار دهد. 

وي خاطر نشان کرد: به نظر من، دولت آمريکا مي خواهد اوضاع منطقه را ساماندهي کند و مي داند که مسئله فلسطين  بيشترين تاثير را بر بي ثباتي اوضاع دارد. مشکل آن است که دولت آمريکا مانند مذاکرات قبلي شرايط لازم را براي موفقيت مذاکرات به وجود نياورده است، اما در عين حال انتظار دارد مذاکرات به نتيجه اي برسد. ما پيش بيني مي کنيم اين مذاکرات هم به شکست منجر شود. ما نمي خواهيم در مذاکرات صلحي شرکت کنيم که هيچ گاه به پايان نخواهد رسيد. ما خواهان تحقق منافع ملت فلسطين پس از شش دهه اشغالگري اسرائيل هستيم.  


برچسب ها: برغوثی ، اسرائیل ، فلسطین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.