سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هر شب با قرآن/خدا را بپرست چنانکه گویی او را می بینی

بر آنیم تا در این مجال، قطعاتی کوتاه و بلند از کتاب وحی را با نگاهی به انعکاس آن در ادبیات پارسی، پیشکش طالبان حق و جوینگان حقیقت کنیم تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛
آیه ۷۷ سوره قصص
وَابْتَغِ فِيمَا آتَاكَ اللَّهُ الدَّارَ الْآخِرَةَ وَلَا تَنسَ نَصِيبَكَ مِنَ الدُّنْيَا وَأَحْسِن كَمَا أَحْسَنَ اللَّهُ إِلَيْكَ وَلَا تَبْغِ الْفَسَادَ فِي الْأَرْضِ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْمُفْسِدِينَ.
و با آنچه خدایت داده سرای آخرت را بجوی و سهم خود را از دنیا فراموش مکن و همچنانکه خدا به تو نیکی کرده نیکی کن و در زمین فساد مجوی که خدا فسادگران را دوست نمی‌دارد.

و «خوش ترین دلیل» اینکه خداوند هستی که خود عین جمال و صلاح و کمال است، فساد و تباهی را خوش ندارد. و اکنون اینهمه مشکلاتِ محیط زیست در جهان به حقیقت، اعتراض خدا و بندگان خداست که این فساد ما را خوش نمی آید.

زهی کلام، زهی صورت، زهی معنی، زهی لطف و عنایت، زهی طعام آسمانی که عالمی را سیر تواند کرد.

موسی علیه السلام قارون را نصیحت کرد که:

«احسن کما احسن الله علیک» نشنید و عاقبتش شنیدی

سعدی

بهترین بهره برداری از نعمتهای دنیوی طلب کردن آن برای نیل به لذات اخروی است و شکرانه مواهب الهی تقسیم کردن آن مواهب با نیازمندان است و شکر زبان بدون شکرانه خدمت ای بسا که سالوس و ریا باشد.


از افلاطون نقل شده است که گفته: «از خدا چیزی طلب کنید که نفعش از شما زایل نشود» و این جز لذات مربوط به عالم دیگر و عرصهٔ برتر نیست.

حدیث معروفی است از پیامبر اکرم که فرمود: احسان آن است که خدا را بپرستی چنانکه گویی او را می بینی و اگر تو او را نمی بینی او تو را می بیند. به همین جهت گفته اند که احسان از دست صورت نمی گیرد بلکه از چشم می اید.

وقتی چشم ثروت بیکران الهی را و احسان بی دریغ او را می بیند دستش به هر سختی گشاده می شود و اگر منعی کند منع او مانند منع الهی خود عطای دیگر است.

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.