سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک متخصص پوست :

عوارض جانبی محصولات ضد آفتاب بسیار نادر هستند

یک متخصص پوست با بیان اینکه همه محصولات ارایشی بهداشتی ممکن است ایجاد عوارض کنند گفت : عوارض جانبی محصولات ضد افتاب بسیار نادر هستند .

دكتر اسماعيلي متخصص پوست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه ترکیبات ضد آفتاب ها امروه در همه جای دنیا مورد استفاده قرار میگیرد گفت : به طور معمول گزارشات عوارض جانبی این محصولات بسیار نادر است .

وی با اشاره به اینکه خارش و حساسیت های پوستی شایع ترین عارضه استفاده از محصولات ضد آفتاب است اظهار کرد : این عارضه ها معمولا به دلیل استفاده از مواد نگهدانده و نیز مواد خوشبو کننده در این محصولات بروز میکنند .

این متخصص پوست در ادامه با بیان اینکه جوش هاي سر سفيد يا سر سياه از ديگر عوارض ضد آفتاب ها هستند كه به دليل مواد حامل آنها ايجاد شده و با تابش اشعه فرابنفش آفتاب تشديد مي شوند یادآور شد : با توجه به اينكه ضد آفتاب ها به طور موظعي و با غلظت نسبتا زيادي روي پوست ماليده مي شود ممكن است موجب ايجاد درماتيت تماسي آلرژيك و تحريكي شوند .

وي تصريح كرد : انواع واکنش های مرتبط با عوارض جانبی ضد آفتاب ها را ميتوان به چهار گروه حسساسیت تماسی تحریکی غیر ایمونولوژی  ، سمیت نوری غیر ایمونولوژیک ،حساسیت تماسی آلرژیک  ،حساسیت تماسی نوری – آلرژیک تقسيم كرد .

دبير اجرايي همايش يادآور شد: ترکیباتی از قبیل دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی كه در ضد آفتابها كاربرد دارند حساسیت زايي ندارند ولي  ممكن است منافذ پوست را مسدود کنند و باعث عرق سوز شوند كه در اين راستا ضد آفتاب های فیزیکی كه واکنش های آلرژیک ایجاد نمی کنند ، برای کودکان و افراد حساس تر مناسب تر هستند .
برچسب ها: ضدآفتاب ، عوارض ، پوستی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.