سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

10 ورزش جالب دنیا

برخی از رشته های ورزشی شاید شناخته شده نباشند اما در دنیا به عنوان ورزش های مهیج و جالب معرفی می شوند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، بشر قرن ها است که بخشی از زندگی خود را به ورزش اختصاص داده است که همین ورزش افراد زیادی را به خود جذب کرده است که در این گزارش  به 10 تا از مهیج ترین  آنها می پردازیم.

1- مسابقات دوی ماراتن سالانه با اسب

در این مسابقه یک مرد با یک اسب در دوی ماراتن به رقابت می پردازد، این مسابقه از سال 1980 و به بهانه جرو بحث دو نفره بر سر اینکه اسب تندتر می دود یا انسان آغاز می شود. این رقابت ها معمولا در ولز برگزار می شود.

2- حمل همسر

مسابقه حمل همسر برای نخستین بار توسط فنلاندی ها به جهان معرفی شد که امروزه در بخش های مختلف جهان از جمله میشیگان، فریس کانسین، مورانا و ساناکاموری، رواج یافته است در این مسابقه مردان  با حمل همسران خود از موانعی که برایشان ترتیب داده شده است به خط پایان می رسند که تکنیک های خاصی را هم برای حضور پر قدرت در این رقابت ها می طلبد.

3- مچ اندازی با شصت پا

این ورزش از سال 1976 در انگلیس آغاز شد. همانند مچ اندازی با دست است با این تفاوت که با شصت پا صورت می گیرد.
 
4-  غواصی در باتلاق

در این مسابقه شرکت کنندگان به غواصی در باتلاق می پردازند با این تفاوت که نباید شنا کنند و با استفاده از بالر و وسایل غواصی به رقابت با یکدیگر می پردازند.

5- شطرنج بوکس

در این ورزش 2 آیتم مهم هوش و قدرت بدنی آزمایش می شود. 11 راند وجود دارد که ابتدا شرکت کنندگان به مدت 4 دقیقه به بازی شطرنج می پردازند و پس از آن 2 دقیقه وارد رینگ بوکس می شوند.  این ورزش به عنوان چتر انسانی شناخته می شود.

6- مسابقه پنیر نوردی

در این مسابقه از بالای کوه پنیر را به پایین می اندازند.

7- مسابقه ریش و سبیل

در این مسابقه شرکت کنندگان با ریش و سبیل های عجیب و غریب مثل سالوادور دالی و... با یکدیگر به رقابت می پردازند.

8- مسابقه شکلک در آوردن

این رقابت ها زمستان هر سال در انگلیس برگزار می شود که شرکت کنندگان با درآوردن حالات عجیب و غریب در چهره خود با یکدیگر رقابت می کنند.

9- تیر اندازی با نخود

در این مسابقه شرکت کنندگان با استفاده از نخود باید به یک هدف نرم شلیک کنند. این ورزش امروزه پیشرفته شده و از سلاح های لیزری و مسلسل های خانگی برای شلیک به هدف استفاده می شود.

10- هاکی زیر آب

تنها تفاوتش با هاکی معمولی این است که هاکی معمولی در روی چمن یا روی یخ انجام می شود اما این ورزش در زیر آب برگزار می شود که به تازگی نیز در نیمکره جنوبی جهان انتشار یافته و کشور آفریقای جنوبی را می توان به عنوان یکی از میزبانان اصلی این رشته و رزشی نام برد./زر
برچسب ها: ورزش ، دنیا ، جالب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
دنیا
۱۶:۱۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
like