سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

اسلام عدالت را از نظر محتوايي، مصداقي و دامنه‌اي کامل کرده است

رييس مركز تحقيقات اسلامي مجلس، گفت: دين مبين اسلام، زواياي ناگفته و مخفی مانده ای از عدل را به صورت ظريف بيان كرده و آن را از نظر محتوايي، مصداقي و دامنه‌اي به حد كمال رسانده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمين احمد مبلغي روز دوشنبه در نشستي با حضور كاركنان مركز تحقيقات اسلامي مجلس، با اشاره به این که عدالت بهترين گوهر براي انسان است، افزود : عدالت دارای چهار حوزه مهم و کلان شامل عدل در ارتباط با ذات، عدل در ارتباط با خداوند، عدل در ارتباط با انسان و عدل در ارتباط با طبيعت مي باشد.

مبلغی با اشاره به این که ظلم به نفس از بدترین ظلم هاست گفت: ظلم عظيم انسان، شرك به خالق یکتا است.

وي عدل در ارتباط با انسان را شامل رعايت عدالت در حوزه های فردی، خانوادگی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دانست و گفت: همه مناسبات بايد بر اساس عدالت استوار باشد و گرنه پدیده ظلم شکل می گیرد و اگر پدیده ظلم شکل گرفت، ظلم به زایش ظلم می انجامد.

رييس مركز تحقيقات اسلامي مجلس يادآورشد: اگر ظلم به طبیعت (تخريب محيط زيست) در گذشته ناشناخته یا در حاشيه بوده است، امروزه به مثابه ظلمی پایه ای شناخته می شود.

مبلغی افزود: ظلم به آن ظلم به همه انسان هاست و نه تنها نسل کنونی که نسل های آتی را نیز در بر می گیرد و حتی بالاتر ظلم به طبیعت نهایتا به حوزه ظلم به خداوند کشیده می شود و زیر ساخت های دینمداری را تخریب می کند.

وی با اشاره به این که عدالت نقطه مقابل ظلم است، گفت: نبايد نگاه ساده انگارانه‌اي نسبت به مصادیق ظلم داشته باشيم، گاه در مواردی ظلمی که رخ مي‌دهد، بسيار بالاتر از ذهنیت‌های ما است./س

برچسب ها: قم ، اسلام ، عدالت ، محتوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.