سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرمايه هاي خرد ساكنان بومي به توسعه كلان گردشگري ختم شد

معاون گردشگری استان چهارمحال و بختیاری گفت: به تعداد تخت هاي اقامتي موجود در استان با سرمايه گذاري جزء ساكنان بومي در يك سال اخير، خانه هاي استيجاري در اختيار مسافران قرار گرفته است.

حیدر صادقی معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به رشد 20 درصدي گردشگري منطقه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ‌گفت:‌ در سايه رشد سالانه آمار گردشگري در استان،‌ افزايش ماندگاي سفر هدف گذاري شده است.

صادقي، ‌آمار گردشگران ورودي به استان را در حدود 11 برابر جمعيت استان اعلام كرد و اظهار داشت: توسعه زير ساخت هاي منطقه ماندگاري سفر را در پي دارد، به طوري كه ورود گردشگران به اقامت شبانه در استان مبدل خواهد شد.

معاون گردشگری استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به تجربه موفق طرح خانه هاي استيجاري در حاشيه زاينده رود، تصريح كرد: طرح خانه هاي استيجاري منطقه سامان در حاشيه زاينده رود،‌ سال گذشته افتتاح شده، كه همگام با انتفاع جوامع محلي از عوايد توسعه صنعت گردشگري در سايه ارتباط مستقيم گردشگران با ساكنان بومي افزايش ماندگاري سفر در منطقه را به همراه داشته است.

وي با تاكيد بر رشد 100 درصدي واحد هاي اقامتي در چهارمحال و بختیاری،‌ عنوان كرد: در منطقه پايلوت اجراي طرح خانه استيجاري به همان تعداد تخت هاي اقامتي كه در بازه زماني 30 سال گذشته در استان به وجود آمده با سرمايه گذاري خرد يك سال اخير ساكنان بومي، خانه هاي استيجاري در اختيار مسافران قرار گرفته است.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.