سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقوي‌حسيني در واکنش به اظهارات يکي از نمايندگان:

اعضاي هيئت تحقيق قائله قم انتصابي نبودند/ مأموريت اين هيئت رسمي بود

سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي ضمن تشريح نحوه انتخاب اعضاي تحقيق از حادثه 22 بهمن قم گفت: انتخاب اعضاي اين کميته انتصابي نبوده و مأموريت آنها مأموريت رسمي بود.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، "سيد‌حسين نقوي‌حسيني" نماينده ورامين و سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در پايان جلسه علني امروز دوشنبه 7مرداد ماه طي  با استناد به ماده 79 آيين نامه داخلي گفت: يکي از همکاران محترم من در بياناتشان به هيئت تحقيق از قائله قم اشاره کردند و انتصابي بودن را منصوب کردند.

وي افزود: با بيانات ايشان اصلا کاري ندارم بلکه بعنوان سخنگوي کميسيون امنيت ملي لازم مي‌دانم جهت تنوير افکار اعمومي و استحضار همکاران خودم نحوه انتخاب هيئت را توضيح دهم.

سخنگوي کميسيون امنيت ملي و تصريح کرد: معمولا زماني مسئولينتي به اين کميسيون واگذار مي‌شودکه آن هم براساس درخواست صحن علني و همکاران محترم است، در استان يا شهرستان اتفاقي مي‌‌افتد درخواست مي‌کنند يک هيئتي در کميسيون تشکيل شود و با سفر به آن استان موضوع را بررسي کند.

وي افزود: رئيس محترم کميسيون آقاي بروجردي در جلسه علني کميسيون مأموريت کميته را اعلام مي‌کند و در همان جلسه رسمي خود رئيس کميسيون يا اعضاي کميسيون افرادي را براي اين مأموريت ويژه پيشنهاد مي‌کنند.

وي تصريح کرد: به جهت اينکه مسئوليت اين هيئت‌ها سخت است پذيرش براي اغلب همکاران واقعا مشکل است اما گاهي وقت اعضاي کميسيون اسرار مي‌کنند يکي از افراد در اين هيئت حضور داشته باشد.

سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ادامه تصريح کرد: بعد از آنکه مسئوليت بررسي قائله قم به کميسيون ابلاغ شد طبق روال گذشته رئيس کميسيون موضوع را در صحن کميسيون و در جلسه رسمي مطرح کردند و در همانجا افراد پيشنهاد شدند برخي از اعضاي هيئت امتناع داشتند و نمي‌خواستند بپذيرند اما کميسيون اصرار کرد که شما بپذيريد و در هيئت حتما باشيد لذا افراد پيشنهاد شدند و کميسيون افراد را انتخاب کرد و مأموريت دارند اين قائله را بررسي کنند.

نقوي‌حسيني در پايان خاطرنشان کرد: هيئت تحقيق قائله قم انتصابي نبوده بلکه در جلسه علني کميسيون انتخاب شدند و مأموريت آنها نيز رسمي بود.

اضافه مي‌شود، حجت‌الاسلام حميد رسايي در جلسه علني امروز طي تذکري 4 عضو هيئت تحقيق از حادثه 22 بهمن قم را انتصابي قلمداد کرد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: تحقیق ، قائله ، قم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.