سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

تعامل عزتمندانه با دنیا هرگز به معنای تعظیم در برابر غرب نیست

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: تعامل عزتمندانه با دنیا و گشودن درب‌های ارتباط فراگیر با جهان غرب هرگز به معنای تسلیم و تعظیم در برابر آن‌ها نیست.

کمال‌الدین پیرموذن در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل در خصوص نتیجه و ثمره نشست جمعی از نمایندگان با رئیس جمهور منتخب اظهار داشت: در این دیدار تحلیلی واقعی از مشکلات و معضلات کشور و ضرورت تعامل دولت جدید و مجلس در حل آن‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد در یک فضای تعاملی مثبت هر دو طرف پیگیری‌های مشترک را مدنظر قرار دهند تا با ایجاد یک فضای انسجام، دولت یازدهم و مجلس نهم بتوانند بیش از گذشته در حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم تعامل عزتمندانه داشته باشند.

وی گفت: در این نشست همچنین معیار و ملاک عمل در گزینش نیروها و چینش کابینه نیروهای توانمند، مجرب، کا‌ر بلد و اشراف به مسائل و موضوعات مختلف اعلام شد تا با گذر از دوران انتخابات و تبلیغات بتوانیم با تکیه بر شعارهایی که امروز به یک گفتمان تبدیل شده است در مسیر اعتدال‌گرایی و تحقق خواسته مردم وارد میدان عمل شویم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: در عین این‌که رئیس جمهور منتخب و دولت آینده پایبند و ملزم به اجرای گفتمان عدالت و تمکین در برابر خواسته به حق مردم هستند اما دیگر فرصت باقی ماندن در فضای انتخاباتی نیست و باید از این فضا عبور کنیم و آن‌هایی که به دولت یازدهم رای داده یا نداده‌اند به عنوان یک هموطن و همشهری در خدمتگزاری به آن‌ها آستین بالا بزنیم.

پیرموذن آمادگی قوای مقننه و مجریه را در ایجاد تعامل و ارتباط عزتمندانه با دنیا به‌ویژه دنیای غرب یادآور شد و ادامه داد: هر چند کماکان برخی از شیطنت‌های استکبار جهانی را شاهد هستیم ولی امیدواریم با کاهش تنش‌ها و التهابات در این زمینه بتوانیم معقول و منطقی تصمیم‌گیری کرده و بدون این‌که کوچکترین باجی به دنیای غرب و شرق بدهیم در مسیر عزتمندانه فعالیت کرده و حرکت داشته باشیم.

وی یکی از خواسته‌ها و مطالبات نمایندگان را بهادادن و اولویت دانستن حل سریع مشکلات و نارسایی‌های اقتصادی مردم در سایه یک ارتباط گیری قوی با جهان غرب توصیف کرد و گفت: امیدواریم با توجه به بیان نقطه نظرات نمایندگان و رئیس جمهور منتخب در تعیین راهکارها برای رفع موانع و مشکلات،‌ رئیس جمهور منتخب بتواند در فرصت باقیمانده چشم‌انداز و افق روشنی را در حل مشکلات و معضلات جامعه ایفا کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل تصریح کرد: از بین نمایندگان استان اردبیل نیز بنده و حجت‌الاسلام برومند در این نشست حضور داشتیم که از رئیس جمهور منتخب خواستیم در حوزه داخلی نیز بر مبنای عدالت به استان‌ها نگاه کرده و توزیع ثروت و اعتبار داشته باشد وگرنه رسیدگی به مشکلات یک استان خاص و یا یک منطقه ویژه دردی از دردهای ما را درمان نخواهد کرد.

پیرموذن در ادامه اظهار داشت: امیدواریم در دولت آینده به غیور مردان سبلان بیش از گذشته بها داده شود تا حضور آن‌ها مایه غرور و عظمت جامعه اسلامی و کار‌آمدی دولت آینده شود/س.

برچسب ها: اردبیل ، تعامل ، عزتمندانه ، با ، دنیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.