سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

آموزشکده های فنی در استان های کشور توسعه می یابد

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: آموزشکده های فنی و حرفه ای در مناطق مختلف کشور توسعه پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / سهراب رضایی در سفر به خلخال و نشستی با مسوولان این شهرستان افزود: تا قبل از تصویب قانون ایجاد دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در سال 90 حتی یک صندلی نیز در دانشگاه های کشور برای دانش آموزان فارغ التحصیل هنرستان های فنی و حرفه ای در نظر گرفته نشده بود.

وی گفت: هم اکنون 168 دانشکده و آموزشکده فنی و حرفه ای در 30 استان کشور فعالیت دارند و با توجه به سیاست گذاری برای تحصیل 50 درصد از دانش آموزان کشور در رشته های فنی و حرفه ای ،ظرفیت سازی برای آموزش عالی این تعداد دانش آموز در آموزشکده های فنی و حرفه ای ضرورت دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور افزود: پراکندگی آموزشکده های فنی و حرفه ای در استان های کشور نامتناسب بوده و برخی استان ها مانند اردبیل نسبت به سایر استان ها از توسعه کمتری برخوردار هستند.

رضایی اظهار کرد: با توجه به احداث چهار آموزشکده فنی و حرفه ای در استان اردبیل در سفر سوم هیات دولت به اردبیل ، خلخال ، مشگین شهر ، گرمی و مرکز شماره دو اردبیل تلاش
می شود این آموزشکده ها راه اندازی و فاصله این استان با مناطق دیگر در برخورداری از آموزشکده های فنی و حرفه ای کمتر شود.

وی افزود: با توجه به این که ساختمان فعلی هنرستان اتحاد خلخال پیشتر با نام آموزشکده فنی و حرفه ای خلخال به ثبت رسیده و اعتبارات آن نیز به نام آموزشکده خلخال هزینه شده تحویل این ساختمان از سوی آموزش و پرورش به آموزشکده فنی و حرفه ای خلخال کار ایجاد آموزشکده خلخال را تسریع خواهد کرد./ب

برچسب ها: اردبیل ، توسعه ، آموزشکده ، فنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.