سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشتون بر پيشبرد روند انتقال سياسي در مصر با مشارکت نمايندگان همه احزاب تاکید کرد

مسئول ارشد سياست خارجي اتحاديه اروپا يکشنبه شب پس از ورود به قاهره پيشبرد روند انتقال سياسي در مصر را با مشارکت نمايندگان همه احزاب و طيف هاي سياسي از جمله گروه اخوان المسلمين خواستار شد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، کاترين اشتون ديشب پس از ورود به قاهره در بيانيه اي اعلام کرد وي به منظور گفتگو با همه طرف هاي سياسي و تقويت حمايت اتحاديه اروپا از پيشبرد روند انتقالي درمصر با حضور همه احزاب و گروه هاي سياسي اين کشور از جمله گروه اخوان المسلمين وارد قاهره شده است.
اشتون در اين بيانيه تصريح کرد روند انتقالي در مصر بايد در کوتاه ترين زمان ممکن به نظام مشروطه و برگزاري انتخابات آزاد ، سالم و شفاف و تشکيل دولت غير نظامي منجر شود .
 کاترين اشتون گفت : صبح امروز با عدلي منصوررئيس جمهور موقت ، محمد البرادعي معاون امور بين الملل رئيس جمهور ، ژنرال عبد الفتاح  السيسي وزير دفاع و برخي ديگر از مقامات دولتي مصر ديدار مي کنم .
وي همچنين با  مسئولان حزب آزادي و عدالت شاخه سياسي گروه اخوان المسليمن و نمايندگان سازمان هاي جامعه مدني مصر ديدار خواهد کرد . 
اشتون در اين بيانيه توقف خشونت ها در مصر  و برگزاري گفتگوي ملي فراگير در اين کشور را خواستار شد .  دور جديد اعتراض ها و نا آرامي ها در مصر که از يک ماه گذشته و در پي برکناري محمد مرسي از قدرت آغاز شد  دست‌کم  300 کشته و صدها زخمي بر جا گذاشت .
اشتون تصريح کرد اتحاديه اروپا مصمم  به کمک رساني به مردم مصر با هدف برقراري ثبات و  آرامش ،  توسعه و شکوفايي اقتصادي و  اجراي دموکراسي در اين کشور است .
 اين دومين سفرکاترين اشتون به مصر از زمان برکناري  محمد مرسي از قدرت در سوم ژوئيه ( 12 تير ) است .





برچسب ها: بین الملل ، اروپا ، اشتون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.