سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراز مخالفت مصر با تعليق عضويت اين کشور در اتحاديه آفريقا

وزیر امور خارجه مصر امروز بار دیگر مخالفت کشورش را با تصمیم عجولانه تعلیق عضویت مصر در اتحادیه آفریقا اعلام کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری شین هوا ؛" نبیل فهمی" در گفتگو با هیئتی از کمیته داوران آفریقا گفت:  ما بار دیگر مخالفت خود را با تصمیم عجولانه اتحادیه آفریقا به تعلیق عضویت مصر در این اتحادیه اعلام می کنیم.

بدر عبدالعاطی سخنگوی وزارت امور خارجه مصر نیز در این خصوص گفت:  فهمی در گفتگو با هیئتی از کمیته داوران آفریقا مخالفت مصر را با تصمیم عجولانه شورای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا به تعلیق مشارکت قاهره در فعالیت های این اتحادیه اعلام و تاکید کرد این تصمیم با واقعیت مصر هیچ ارتباطی ندارد.

وزیر امور خارجه مصر افزود مردم مصر از این تصمیم اتحادیه آفریقا که واکنش شدید بسیاری از سازمان های منطقه ای و بین المللی را در پی داشته است بسیار ناراحت و ناخرسند هستند.

هیئت کمیته داوران آفریقا به ریاست الفا عمر کوناری رییس جمهور سابق مالی و دلیتا محمد دلیتا نخست وزیر سابق جیپوتی پیشتر امروز وارد قاهره شد.
این سفر با دعوت مقامات مصری برای آگاهی از حقیقت اوضاع در این کشور صورت گرفته است.

"نبیل فهمی" تاکید کرد:  ما امیدواریم که این هیئت با مقامات بلندپایه مصر و گروه های سیاسی این کشور گفتگو و اطلاعات مطلوبی را درباره حقیقت اوضاع در مصر جمع آوری کند.

فهمی اظهار داشت:  من امیدوارم اتحادیه آفریقا در تصمیم خود مبنی بر تعلیق عضویت مصر در آن تجدید نظر کند.

این هیئت کمیته داوران آفریقا با شماری از شخصیت های مصری از جمله رییس جمهور ، نخست وزیر ، وزیر دفاع و شماری از رهبران احزاب سیاسی مصر دیدار می کند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.