سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جزورالم پست ؛

لغو بخشي از تحريم هاي دارويی ايران عقب نشيني دولت اوباما در قبال ايرانيان بوده است

"مايکل ويلنر"در گزارشي که به تازگي در مورد لغو بخشي از تحريم هاي وضع شده بر واردات دارو و دستگاههاي درماني و پزشکي منتشر کرده است اين اقدام را نوعي عقب نشيني تاکتيکي از سوي دولت اوباما براي ادامه روند مذاکرات و روابط ديپلماتيک ايران با کشورهاي غربي مي داند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از جروزالم پست، تحليلگر روزنامه صهيونيستي "جروزالم پست" با اشاره به لغو بخشي از تحريم هاي وضع شده ضد ايراني کشورهاي غربي عليه واردات دارو و تجهيزات پزشکي به کشورمان مي نويسد "دستگاههاي دياليز، الکتروکارديوگراف و ساير تجهيزات پزشکي از جمله مواردي هستند که روز پنجشنبه از سوي وزارت خزانه داري آمريکا از تحريم معاف شدند." 

تحليلگر "جروزالم پست" در ادامه اشاره مي کند که اين اقدام تاکتيکي از سوي دولت آمريکا براي وانمود کردن به داشتن "حسن نيت" در قبال ايران مي باشد و در اين باره مي افزايد "بايستي اشاره کرد که معافيت واردات بخشي از داروها و دستگاههاي پزشکي از سوي دولت آمريکا براي ورود به ايران پيامي از سوي کاخ سفيد به ايرانيان براي ادامه روند ديپلماتيک و مذاکرات هسته اي است. با اين حال بايستي اشاره کرد که واشنگتن از اين اقدام به عنوان حربه اي تاکتيکي و به مثابه نشان دادن "ژستي بشردوستانه" از خود استفاده کرده است تا از طريق آن بتواند به ادامه مذاکرات هسته اي نمايندگان ايران با نمايندگان قدرتهاي عضو گروه 1+5 اميدوار شود." 

تحليلگر روزنامه "جروزالم پست" در ادامه با اشاره به موضع خصمانه آمريکا عليه کشورمان مي افزايد "دولت آمريکا در حالي اين معافيت جديد را اعلام کرده است که نام اقلام جديدي در طول دو سال اخير به فهرست تحريم هاي وضع شده دولت آمريکا عليه ايران افزوده شده است که از جمله آنها مي توان به تحريم وضع شده بر گندم اشاره کرد. گندم مهمترين واردات ايران است و دولت آمريکا از اين طريق درصدد اعمال فشار بيشتر بر ايران بوده است. واردات دارو نيز دومين واردات مهم ايران بوده است. با اين حال تحريم هاي وضع شده از سوي دولت آمريکا در طول ساليان گذشته واردات دارو به ايران را نيز شامل مي شد تحريم هايي که اکثريت ايرانيان آن را بيرحمانه مي دانند. با اين حال اکنون "ديويد کوهن" معاون خزانه داري آمريکا اظهار داشته که دولت اوباما تصميم گرفته تا تحريم هاي وضع شده بر واردات دارو به ايران را بسرعت رفع نمايد." 

تحليلگر روزنامه صهيونيستي "جروزالم پست" در پايان مي افزايد "اين تصميم تنها کمي پيش از برگزاري مراسم تحليف "حسن روحاني" رييس جمهور منتخب جمهوري اسلامي ايران اتخاذ شده است. روحاني اظهار داشته که خواستار تعامل ايران با کشورهاي جهان و همچنين کشورهاي غربي است و در اين مسير خواستار رفع تحريم هاي وضع شده از سوي کشورهاي غربي شده است." 







برچسب ها: بین الملل ، ایران ، تحریم ، دارو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.