سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اذعان روزنامه "گلوبال پست" ؛

ايران نشان داده که در مقابل تحريم هاي وضع شده از سوي کشورهاي غربي سر تسليم فرود نمي آورد

"گلوبال پست" در تازه ترین مقاله خود با اذعان به هجمه کشورهاي غربي عليه کشورمان عنوان مي کند که ايرانيان با الگوبرداري از پيشوايان شيعه خود موفق شده اند تا بر تبعات ناشي از تحريم هاي اقتصادي فايق آيند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گلوبال پست، "ريس الريش" تحليلگر "گلوبال پست" با اشاره به اميدهاي ايجاد شده براي کاهش تحريم هاي ضد ايراني مي نويسد "با انتخاب "حسن روحاني" بعنوان رييس جمهوري اسلامي ايران اميدهايي مبني بر رفع تحريم هاي وضع شده از سوي آمريکا و اتحاديه اروپا ايجاد شده است. روحاني در نخستين سخنراني خود پس از پيروزي اخير انتخاباتي اش اظهار داشت که ايران خواستار افزايش تنش با کشورهاي جهان نيست. هفته گذشته نيز 131 نفر از نمايندگان آمريکايي با ارسال نامه اي به "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا از وي خواستار مذاکره دولت وي با ايران شدند. با اين حال سناتوري چون "ليندسي گراهام" اظهارات خصمانه اي را عليه ايران بيان داشته و خواستار استفاده از "قوه قهريه" عليه آن کشور شده است."

نويسنده  با اذعان به عدم عقب نشيني کشورمان در مقابل تحريم هاي وضع شده از سوي کشورهاي غربي مي افزايد "عليرغم تشديد تحريم هاي وضع شده عليه جمهوري اسلامي ايران آن کشور از موضع خود در قبال برنامه هسته اي اش عدول نکرده است. ايرانيان با بهره گيري از فرهنگ "تشيع" در مقابل فشار و تهديد قدرتهاي خارجي ابستاده اند و اين تحريم ها به عکس سبب ايجاد نوعي اتحاد ميان ايرانيان شده است. کشورهاي اروپايي و آمريکا تحريم هاي اقتصادي را با هدف متوقف ساختن برنامه هسته اي ايران و توقف غني سازي اورانيوم از سوي آن کشور وضع کرده اند و اين در حاليست که دستگاه اطلاعاتي آن کشورها نيز اذعان کرده اند که جمهوري اسلامي ايران در پي ساخت سلاح هسته اي نيست." 

نويسنده در ادامه با اشاره به تحريم هاي وضع شده از سوي کشورهاي غربي عليه واردات دارو به کشورمان اذعان مي کند که کشورمان در اين عرصه نيز موفق شده تا با بر فشار هاي وارد شده از سوي کشورهاي غربي فايق آيد و در اين باره مي افزايد "جمهوري اسلامي ايران از زمان پيروزي انقلاب اسلامي ايران تاکنون موفق شده تا نظام رفاهي و اجتماعي را در ايران گسترش دهد. به همين خاطر ايرانيان موفق شده اند تا بر تاثيرات و تبعات ناشي از تحريم هاي وضع شده از سوي کشورهاي غربي فايق آيند. غربي ها از اعمال تحريم هاي ضد ایرانی در صدد آن بوده اند تا قيمت داروها در آن کشور افزايش يابد و ايرانيان با کمبود دارو مواجه شوند. دولت ايران بطور ماهانه يارانه به حساب شهروندان واريز مي کند و اين موضوع سبب شده تا حد زيادي از تبعات تحريم هاي وضع شده از سوي کشورهاي غربي عليه ايران کاسته شود." 

تحليلگر "گلبوال پست" در ادامه با اشاره به تاثيرپذيري ملت ايران از اسوه هاي تاريخ تشيع در مقابله با تبعات تحريم هاي وضع شده ضد ايراني مي نويسد "ناصر مردوخي" يکي از روزنامه نگاران ايراني است که در مورد چگونگي مقابله ايرانيان با تاثيرات منفي تحريم ها به من گفت که ايرانيان از امام حسين (ع) پيشواي سوم شيعيان جهان تاثير پذيرفته اند و با الگو قرار دادن ايشان موفق شده اند تا در مقابل دشمنان شان بايستند چرا که اين اسوه شيعه نيز اين گونه در مقابل هجمه دشمنان ايستادگي کردند. در نتيجه، اين گونه بنظر مي رسد که ايرانيان تحريم هاي وضع شده از جانب کشورهاي غربي را نوعي اعلان جنگ عليه خود مي دانند و در مقابل آن مقاومت مي کنند. "الياس حضرتي" مديرمسئول روزنامه "اعتماد" نيز در مصاحبه با من اشاره کرد که ايرانيان در طول تاريخ به هيچ کشوري حمله نکرده اند. وي با انتقاد از مواضع دولت آمريکا در قبال ملت ايران اظهار داشت که دولت آمريکا خود 200 عدد سلاح هسته اي در اختيار رژيم صهيونيستي قرار داده است در حاليکه از ايران بخاطر دنبال کردن برنامه صلح آميز هسته اي توسط آن کشور انتقاد کرده و تحريم هايي را عليه اين کشور اعمال نموده است. حضرتي در پايان اظهار داشت که "آيت الله خامنه اي" مقام معظم رهبري جمهوري اسلامي ايران با صدور فتوايي فرموده اند که از ديدگاه اسلامي توليد و استفاده از سلاح هسته اي حرام است. حضرتي در اين باره افزود "ما مسلمين هيچ گاه فعلي که حرام باشد را انجام نمي دهيم." 




آخرین اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   

برچسب ها: بین الملل ، ایران ، تحریم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.