سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

العربیه ؛

احتمال آزادی اولین گروه اسرای فلسطینی پیش از عید فطر

پيش بيني مي شود رژيم صهيونيستي در چارچوب از سرگيري مذاکرات با طرف فلسطيني اولين مرحله از اسراي فلسطيني را قبل از عيد سعيد فطر آزاد کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العربيه، زياد حلبي خبرنگار اين شبکه در قدس در گفتگويي درباره موضع دولت اسرائيل در قبال مسئله آزادي حدود يکصد اسير فلسطيني گفت: بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل جلسه هفتگي کابينه را نيم ساعت به تعويق انداخت تا وزراي خود را جهت دادن راي مثبت به از سرگيري مذاکرات و آزادي يکصد و چهار تن از وزراي فلسطيني تحت فشار قرار دهد. شماري از وزراي کابينه اسرائيل با اين مسئله مخالف هستند و از مجموع بيست و دو وزير کابينه فقط ده تن از وزرا به همراه نتانياهو به اين مسئله راي مثبت داده اند بر همين اساس وي جلسه کابينه را اندکي به تعويق انداخت. در همين حال دهها نفر از اسرائيلي ها با تظاهرات در خارج از مقر دولت مخالفت خود را با آزادي اسراي قديمي فلسطيني که قبل از پيمان اسلو به زندان افتاده اند اعلام کردند اما به نظر مي رسد کابينه اسرائيل در پايان اين جلسه به گروهي از وزرا به رياست نتانياهو اجازه خواهد داد هويت و تعداد اسرايي را که قرار است آزاد  شوند تعيين کنند. نتانياهو تصميم گرفته است اين يکصد و چهار نفر در چهار مرحله آزاد شوند که اين مراحل به دنبال از سرگيري مذاکرات در واشنگتن در روز سه شنبه آغاز خواهد شد. بر اين اساس گمان مي رود مرحله اول اسرا قبل از عيد فطر آزاد شوند. 
وي در ادامه افزود: يکي ديگر از موضوعات جلسه امروز کابينه اسرائيل تصويب قانون همه پرسي عمومي است. نتانياهو مايل است اين قانون هر چه سريع تر به تصويب برسد  و با توجه به اين که تعطيلات تابستاني کنست اسرائيل از روز چهارشنبه آينده آغاز مي شود اين قانون تا پيش از آن در شور اول به تصويب خواهد رسيد. 
حلبي افزود: جان کري وزير خارجه آمريکا در آخرين سفر خود به منطقه به محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين قول داد اسرائيل يکصد و چهار اسير فلسطيني از جمله اسراي اهل قدس را آزاد خواهد کرد و اين مسئله را نشان دهنده تغيير رفتار اسرائيل مي داند. 







برچسب ها: بین الملل ، اسرائیل ، فطر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.