سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاري همایش تسهیلگران جوان

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در اولین همایش تسهیلگران این مرکز گفت: هدف از تاسیس سرای محلات ایجاد پارلمانی است که اداره آن به دست مردم است.

سید محمد هادی ایازی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در اولین همایش تسهیل گران شهرداری تهران که با حضور جمعی از مدیران شهری برگزار شد هدف سازمان رفاه را ایجاد زمینه های لازم جهت مشارکت مردم در مجموعه مدیریت شهری و حوزه ای مختلف است.

وی با اشاره به راه اندازی و کارگروه تخصصی در حوزه های مختلف در سرای محلات شهر توسط سازمان رفاه شهرداری افزود: 14 خانه کارآفرینی با کانون های مختلف نیز در این سراها تاسیس شده که به هدف خدا استقبال خوبی از آن شده چرا که این خانه ها با هدف مشاوره و تسهیلگری برپا شده اند.

ایازی با بیان اینکه هیچ جوان علاقمندی نباید در محله خود بیکار بماند و باید در جهت علاقه و استعداد خود آموزش ببیند تصریح کرد: متاسفانه یکی از مشکلات ما مشارکت با مردم بدون عمل در انجام آن است که این سبب عدم اعتقاد مردم به مشارکت اجتماعی به عنوان یک محفل است.

وی با ابراز امیدواری از نقش مثبت خانه های کارآفرینی در رفاه این نیازها اظهار داشت: خانه های کارآفرینی باید مشاوره دهنده و تسهیل گر مردم باشند تا افراد بتوانند در زمینه علاقه مندی خود به کاری مشغول شدند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان این که این سازمان در حوزه های فرهنگی، هنری سلامت و ورزشی به نتایج خوبی دست یافته گفت: متاسفانه هنوز در حوزه اجتماعی و به خصوص آسیب اشاره زیادی داریم زیرا مسائل این حوزه پیچیده بوده و همکاری و مشارکت مردمی خوبی هم برای حل آن صورت نپذیرفته.

وی در پایان خاطر نشان کرد: خوشحال هستیم که این همایش برای نخستین بار برای زنان برگزار شد و امیدوارم در آینده شاهد برگزاری جشنواره ای متعددی در حوزه کارآفرینی باشیم.

* لزوم آموزش مهارت برقراری ارتباط موثر به تسهیل گران

در این همایش همچنین سید صادق اوالی مدیر مشارکت اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی، با اشاره به فعالیت های ارزنده این سازمان در جهت تشویق مردم به مشارکت های اجتماعی گفت: تسهیل گران باید نحوه ارتباط با مردم و شناسایی افراد شاخص محلات را بیاموزند زیرا این افراد باید بتوانند مشکلات محلات را با کمک مردم همان محلات رفع و رجوع نمایند.

وی افزود: تسهیل گرانی که امروز در این همایش حضور دارند و آموزش دیده اند نباید فراموش کنند که خودشان ارباب رجوع مردم هستند و به همین دلیل هم آموزش دیده اند.

اوالی خاطر نشان کرد: ما بر این باوریم که مدیران خانه های کارآفرینی حتماً باید دوره های آموزشی داشته باشند تا بتوانند به خوبی مسئولیت خانه های کارآفرینی را بر عهده بگیرند./

برچسب ها: همایش ، تسهیلگران ، جوان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.