سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"بوركا" ابر قهرمان انيميشن پاكستان شد

ابر قهرمان انيميشن پاكستاني با نام "بوركا" كه مسلح به كتاب و قلم است در نبردي براي حفاظت از مدارس‌كشور پا به عرصه انيميشن‌هاي‌جذاب كودكان گذاشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، به نقل از فيگارو، انيميشن "جنگجوي بوركا" در پاكستان ابر قهرماني متفاوت با قهرمانان‌ديگر است كه مسلح به قلم و كتاب وارد عرصه مبارزاتي عليه مخالفان بازگشايي مدارس مي‌شود.



بدن "بوركا" پوشيده شده از لباس مشكي با نمايش حركات‌رزمي به دفاع از حق تحصيل زنان و كودكان كشوري كه طالبان با آموزش در آن مخالف است پا به عرصه انيميشن‌كودكانه مي‌گذارد، جايي كه طالبان به تخريب مدارس در 100 سال اخير پرداخته‌اند.


"جنگجوي‌بوركا" محصول پاكستان ابتداي اوت امسال وارد شبكه نمايش تلويزيوني محلي پاكستان خواهد شد، خالق "جنگجوي‌بوركا"،"آرون هارون‌الرشيد" يكي از هنرمندان مشهور اين كشور است كه با ساخت اين كارش اهميت مدارس و آموزش را براي سن جوان متذكر مي‌شود.



اين فيلمساز توضيح داد: هر اپيزود اين انيميشن با محوريت اخلاق و پيامهاي‌اجتماعي قوي آن براي كودكان ساخته شده كه در شبكه‌محلي پاكستان پخش خواهد شد اما اين انيميشن در كنار آموزش به جنبه‌هاي سرگرمي و تفريح و حوادث ماجراجويانه "بوركا" نيز پرداخته است.

"بوركا" مانند همه ابرقهرمانان صاحب 2 هويت متفاوت است در شهر به عنوان آموزگار با نام"ژيا" و در برابر مريدش به عنوان شاگردي با نام "اورفلين" تحت آموزش هنرهاي‌رزمي قرار مي‌گيرد.

يكي از جنبه‌هاي هنر رزمي "بوركا" مسلح شدن به قلم و كتاب است و اين انيميشن واقعيات زندگي پاكستان را به تصوير مي‌كشد./ص
برچسب ها: بورکا ، انیمیشن ، برنامه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.