سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

نرم‌افزارهای تخصصی پاسخ به شبهات تدوین می‌شود

رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم از تدوین نرم‌افزارهای تخصصی پاسخ به شبهات در قالب موضوعات سیاست، تاریخ، سیره و... در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام حسن رضایی‌مهر با اشاره به فعالیت مرکز پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی اظهار کرد: این مرکز سامانه آسیب‌شناسی، شبهه‌شناسی، طبقه‌بندی و اولویت‌گذاری پرسش‌ها و شبهات را بر اساس الگوی منطقی طراحی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: طراحی روش‌های ارتقای دانش حوزویان در راستای انجام مناظرات، بهره‌گیری از فناوری نوین برای تهیه و تولید برنامه‌های نرم‌افزاری از وظایف دیگر مرکز پاسخگویی است.

رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم یادآور شد: 20 شماره مجله صبا با سمت و سوی پاسخ به شبهات در سال گذشته منتشر شد ولی به دلیل تغییر رویکردها، طراحی مجله و اهداف و سیاست‌ها مدتی چاپ این مجله متوقف شد و شماره جدید آن با عنوان مجله پاسخ در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به پایگاه اطلاع‌رسانی اندیشه قم گفت: این پایگاه یکی از بزرگترین سایت‌های دینی و علمی است که مرکز از طریق این پایگاه، اطلاعات خود را در اختیار عموم مردم قرار می‌دهد.

وی با اشاره به مراحل ارائه پاسخ گفت: ابتدا پاسخ‌های ارسالی در گروه‌های فقهی و کلامی، کلام، فقه، حدیث، عرفان، دین‌پژوهی، فلسفه، ادیان و مذاهب، سیاست، تاریخ و سیره، حقوق، اخلاق و فلسفه احکام تقسیم می‌شود و سپس پاسخ‌های تفصیلی تدوین شده و پس از تأیید آماده‌سازی و ارائه می‌شود./س

برچسب ها: قم ، پاسخ ، شبهه ، نرم ، افزار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.