سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل پرونده برای 67 متخلف زیست محیطی از ابتدای امسال

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه برای 67 متخلف محیط زیست تشکیل پرونده شده است، گفت: هم‌اکنون هفت پرونده رسیدگی و مختومه شده است.

 به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران رسول علی اشرفی‌پور درباره گزارش عملکرد سه ماهه نخست سال جاری یگان حفاظت محیط زیست استان تهران اظهار داشت: در مورد صید غیر مجاز آبزیان شاهد 21 مورد تخلف بودیم و درباره صید غیر مجاز پرندگان طی این مدت تخلفی صورت نگرفته است.
 
مدیر کل اداره محیط زیست استان افزود: در همین بازه زمانی 6 مورد شکار غیر مجاز پستانداران از قبیل کل، بز، قوچ و میش را شاهد بودیم.
 
وی درباره زنده‌گیری پرندگان و پستانداران یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون در مورد زنده‌گیری پرندگان و پستانداران به ترتیب 27 و هفت مورد تخلف صورت گرفته است.
 
وی با اعلام اینکه در سه ماهه نخست سال جاری پنج مورد تخلف شروع به شکار و صید به ثبت رسیده است، ادامه داد: 17 مورد تخلف نیز طی همین بازه زمانی مربوط به نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده و غیرزنده می‌شود.
 
اشرفی‌پور با بیان اینکه از ابتدای سال 92 تا پایان خردادماه حتی یک مورد سلاح غیرمجاز کشف نشده است، ابراز داشت: این در حالی است که 5 قبضه سلاح مجاز در مناطق تحت حفاظت کشف و ضبط شده است.
 
مدیرکل اداره محیط زیست استان تهران یادآور شد: طی این مدت یک قبضه سلاح جنگی(کلاشینکفت)کشف و ضبط شده است.
 
وی با اعلام اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه 37 تیر فشنگ، 11عدد تور و قلاب ماهیگیری کشف و ضبط شده است، ادامه داد:‌ طی این مدت38 مورد تخلف در رابطه با آلودگی محیط زیست و تخریب در یگان حفاظت محیط زیست به ثبت رسیده است.
 
اشرفی‌پور با اشاره به بروز 5 مورد تخلف تعلیف غیرمجاز دام، ابراز داشت: طی این مدت شاهد یک مورد تخلف آتش‌سوزی و همچنین پنج مورد تصرفات عدوانی اراضی بودیم.
 
اشرفی‌پور با بیان اینکه میزان ضرر و زیان متعلقه ناشی از تخلفات صورت گرفته از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه برابر 14 میلیون و 59 هزار و 480 تومان بوده است، گفت: میزان ضرر و زیان وصولی از این محل برابر هفت میلیون و 259 هزار و 480 تومان بوده است.
 
مدیرکل اداره محیط زیست استان تهران با بیان اینکه تعداد کل متخلفین از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه برابر 67 نفر است، خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی 63 تخلف در این حوزه صورت گرفته و به ثبت رسیده است.
 
اشرفی‌پور در مورد وضعیت پرونده‌ متخلفان، خاطرنشان کرد:‌ هم‌اکنون 7 پرونده مختومه و 34 پرونده در جریان و 22 پرونده برائت شده است. /
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.