سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سال قبل در چنین روزی چه اتفاقی افتاد؟

6 مرداد سال 1391 سالگرد افتتاح المپیک لندن بود که ورزش دوستان نیز امیدی به درخشش ورزشکارانمان نداشتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران،  امروز سالگرد حضور کاروان 53 نفره ایران در رقابت های المپیک لندن است که کشورمان توانست در این دوره رقابت ها با کسب 12 مدال پس از المپیک 1956 ملبورن بهترین نتایج طول تاریخ ورزش ایران را در المپیک رقم بزند و در مکان هفدهم جدول رده بندی مدالی المپیک لندن بایستند.

بهترین تیم حاضر در المپیک لندن تیم ملی کشتی فرنگی بود محمد بنا به همراه تیمش توانست دست به شگفتی بزرگی بزند و با سه مدال طلا حمید سوریان،  امید نوروزی و قاسم رضایی به عنوان قهرمان المپیک دست پیدا کند.

دیگر رشته طلای کشورمان وزنه برداری بود که کوروش باقری نیز زحمات زیادی برای تیم ملی وزنه برداری کشید تا بهداد سلیمی،‌ سجاد انوشیروانی، نواب نصیر شلان و کیانوش رستمی به مدال های خوش رنگ طلا، نقره و برنز دست یابند.

دیگر مدال آوران کشورمان در المپیک لندن محمدباقری معتمد و احسان حدادی بودند که مدال های نقره این 2 ورزشکار به اندازه طلا ارزش داشت چون باقری معتمد با وجود مصدومیت و احسان حدادی  با شایستگی زیاد به مدال دست یافت.

 کاروان ایران توانست در المپیک لندن با نفراتی هم چون نوشاد عالمیان در پینگ پنگ و احسان روزبهانی در بوکس دست به کار های بزرگ دیگر بزند و حتی با باخت در مراحل پایانی وداعی باشکوه با المپیک داشته باشند.

در ورزش بانوان نیز شاهد حرکت رو به جلوی ورزشکارانمان بودیم حتی ورزشکاران ایرانی با وجود حجاب اسلامی  چشم های را نسبت به عملکرد خوب خود خیره  کردند.

در پایان لازم به ذکر است که یکسال از این درخشش خیزه کننده ورزشکارانمان از المپیک لندن می گذرد ولی حاشیه ها، اختلافات مربی مسئولیتی ورزشکاران ایران اسلامی را به گوشه ای سوق داده است که دیگر از طلاهای کشتی فرنگی و وزنه برداری و احسان حدادی خبری نیست./مح
برچسب ها: قبل ، اتفاقی ، سالگرد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
masood
۱۳:۱۰ ۰۷ مرداد ۱۳۹۲
یادش بخیر........چقدر زود گذشت