به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، درباره برنامههای اعلام شده از سوی سرمربی تیم ملی فوتبال اظهار داشت: به طور قطع کارلوس کیروش برای اعلام این برنامه با کارشناسان و دوستان خود مشورت کرده است. سرمربی تیم ملی یک شخصیت جهانی است و میدانم با مربیانی چون گاس هیدینک دوست است و به طور یقین از این دوستیها و نظرات کارشناسی در تنظیم تیم ملی استفاده کرده است.
وی ادامه داد: به همین دلیل برنامه او را باید یک برنامه بدون نقص بدانیم ضمن اینکه تیمهای بسیاری از هم اکنون برنامههای خود برای جام جهانی آغاز کردهاند. کیروش برنامهاش را به 3 قسمت بلندمدت، میانمدت و کوتاهمدت تقسیم کرده که این شیوه برنامه او با استانداردهایی که طبق گزارشهای فیفا از سوی تیمهای ملی بزرگ دنیا اجرا میشود به یک شکل است.
این کارشناس فوتبال خاطرنشان کرد: برنامه کیروش مرا یاد تیم ملی فرانسه زمانی که میشل پلاتینی هدایت آن را برعهده داشت میاندازد. این برنامه هیچ ایرادی ندارد و برنامهای منظم، منسجم، تایید شده و آزمایش شده است که نمیتوان دخل و تصرفی در آن انجام داد.
چراغپور عنوان کرد: بحث دیگر کیروش در زمینه زمان استفاده از بازیکنان و تحت نظر بودن آنها از نظر پزشکی نیز یک مطلب کاملا درست است. او نگران فوتبالزدگی بازیکنان و خستگی ساق پای آنهاست. برخی از بازیکنان تیم ملی ما در سالهای پایانی فوتبال خود هستند و هر لحظه امکان دارد آثار خستگی یا تمام شدن فوتبال در آنها را ببینیم. به این دلیل است که او میخواهد این بازیکنان تحت نظر روانشناس و یا پزشک تیم ملی باشند.
این کارشناس فوتبال ایران یادآور شد: نگرش دیگری که قابل اهمیت است این است که آیا در فوتبال خود ساختار ملیمحوری داریم و یا باشگاهمحور؟ در جایگاه کلان نگرش ورزشی کشور ما این مهمتر است که از جام جهانی برای ارتقای فوتبال ملی خود و قراردادن آن در سبد جهانی استفاده کنیم و یا آنکه فوتبال ما با محوریت رشد و ارتقای باشگاهها مربیان باشگاهی و مدیریت آن شکل گرفته است.
چراغپور تصریح کرد: من در این زمینه قضاوتی نمیکنم اما باید تکلیف این دو تفکر روشن شود. مسلم است که برنامه کیروش بر مبنای فوتبال ملیمحوری تنظیم شده و طبیعی است که در مقابل، مربیان یا مدیران عامل باشگاهها که شاید به این برنامه واکنش نشان دهند نگاهی نتیجهمحور باشگاهمحور داشته باشند. به همین دلیل است که میگویم در نهایت فوتبال ما ناچار به انتخاب میان یکی از این دو وضعیت است.