سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگهبان سلامي در نطق ميان دستور:

حمايت از نيروهاي کارآمد و معتدل جزو اهداف دولت يازدهم باشد

نماينده خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش در جهت حمايت و رشد نيروهاي کارآمد و معتدل کشور به ويژه استفاده از ظرفيت قوميت‌ها و مذاهب در امور اجرايي کلان کشور بايد از اهداف مورد نظر دولت يازدهم باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،‌ "محمود نگهبان سلامي" نماينده خواف و رشتخوار در نطق ميان دستور خود در صحن علني امروز مجلس يکشنبه 6 مرداد ضمن تشکر از حضور شکوهمند مردم در حماسه سياسي 24 خرداد و تبريک به رئيس جمهور منتخب گفت: حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني فرزند رشيد ملت در سراسر عمر خود طوماري از تجربيات گران‌سنگ را در سنگرهاي مختلف انقلاب به دوش کشيده است.

وي ادامه داد: از دولت تدبير و اميد که مفهوم انسان‌ساز اعتدال را که برگرفته از مفاهيم قرآني و سيره اخلاقي پيامبر است و فصل نويني را با خلق حماسه سياسي ملت ايران گشوده است تقاضا داريم اهداف زير را سرلوحه کار خود قرار دهد.

نگهبان سلامي اظهار داشت: تقويت خط اعتدال و پرهيز از افراط و تفريط در ميهن اسلامي و نهادينه کردن اعتدال و جريان اعتدالگرا در کشور به عنوان يکي از مهمترين راهبردهاي اسلام در حوزه‌هاي فرهنگي، اقتصادي، اجتماعي و سياسي يکي از اهدافي است که در دولت يازدهم بايد عملي شود.

عضو کميسيون آموزش، تحقيقات و فناوري افزود: پيگيري مطالبات برحق مردم در خلق حماسه سياسي يازدهمين انتخابات رياست جمهوري در آراي شکوهمند مردم و حاکميت جريان اعتدالگرا در کشور دومين هدف مورد نظر است.

نماينده خواف و رشتخوار تصريح کرد: تلاش براي فراهم آوردن بستر مناسب به منظور مشارکت اقشار مختلف و مخصوصا نخبگان سياسي، اجرايي، اقتصادي فرهنگي در جهت همراهي و تعامل سازنده اين افراد با رئيس جمهور براي خلق حماسه اقتصادي و پاسخگويي به خواسته‌هاي برحق ملت در انتخابات رياست جمهوري از ديگر اهدافي است که بايد محقق شود.

وي افزود: تلاش در جهت حمايت و رشد نيروهاي کارآمد و معتدل کشور و به ويژه استفاده از ظرفيت قوميت‌ها و مذاهب در امور اجرايي کلان کشور نيز بايد جزو اهداف دولت آتي باشد.

نگهبان سلامي اظهار داشت: پيام حضور حماسي مردم در انتخابات رياست جمهوري اين بود که هرچقدر از دسته بندي‌ها و جدايي مردم و منافع مشترک زيان ديديم کافي است؛ اگرچه هنوز هم برخي‌ها از همگامي و همسويي با شعور عمومي مردم جا مانده‌‌اند و علي‌رغم ناکامي‌هاي مختلف براي رئيس جمهور منتخب و کابينه وي شرط و شروط مي‌گذارند.

عضو کميسيون آموزش، تحقيقات و فناوري ادامه داد: در برابر اين حضور حماسي که پاسخ به نداي رهبري بود وظيفه مسئولان، نخبگان و برگزيدگان ملت اين است که با پرهيز از شعارهاي تفرقه افکنانه و دوري از هر گونه فرصت‌سوزي دست به دست هم براي جبران عقب‌ماندگي‌ها و تحقق چشم‌انداز 1404 به تلاشي از منظر عقلانيت، عشق، اخلاق و معنويت بپردازند.

نماينده مردم خواف و رشتخوار افزود: بدون ترديد جلوگيري از تفرقه افکني قابل تحقق است. اگر بتوانيم واژه "من" را از فرهنگ زندگي‌مان پاک کرده و خود را متخصص و صاحب نظر در همه امور ندانسته و با بهره‌گيري از خرد جمعي و نظرات صاحب‌نظران، فصل جديدي را در پيشرفت و آباداني کشور رقم بزنيم.

نگهبان سلامي در پايان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابي خود گفت: از وزراي نيرو، ورزش، راه و شهرسازي، بهداشت و درمان تقاضا دارم به مشکلات اين منطقه در حوزه‌هاي ورزشي، آب و برق، راه وشهرسازي و تجهيز بيمارستان‌ها رسيدگي شود.

انتهای پيام/ش


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.