سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شاه‌صاحبي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تحريم دارو مغاير با قوانين بين‌المللي و حقوق بشر است

يک وکيل دادگستري در ارتباط با تحريم دارو و تجهيزات پزشکي از سوي غرب گفت: تحريم‌هاي ضد ايراني با اهداف كاملا سياسي از سوي غرب، جلوه‌اي ديگر از اقدامات ضد انساني غرب عليه ملت ايران است.

"سيد‌علي شاه‌صاحبي" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بحث تحريم‌هاي دارويي از سوي غرب اظهار داشت: تحریم‌های اقتصادی که ظاهراً علیه دولت ایران و برای منع مبادلات نفتی طراحی و اعمال شده است، در عمل به تحریمی بر ضد سلامت مردم ایران تبدیل شده‏ و نقل و انتقال ضروری‌ترین کالاها از جمله دارو و مواد اولیه آن برای ساخت در داخل را محدود نموده است .
 
وي تصريح کرد: براساس مقررات سازمان بهداشت جهانی و منشور جهانی حقوق بشر صادره در سال 1948 میلادی هر انسان، شایسته داشتن یک زندگی با استاندارهای قابل قبول به منظور تامین سلامت و رفاه خویش و خانواده‌اش نظیر دسترسی آسان به غذا و امکانات پزشکی است، لذا اقلام دارویی را نمی‌توان مورد تحریم قرار داد .
 
شاه صاحبي افزود: ترديدي در اين واقعيت نيست كه تحريم‌هاي ضد ايراني با اهداف كاملا سياسي و نه ادعاي نگراني جامعه جهاني دنبال مي‌شود.

اين حقوقدان در پايان تصريح کرد: تحريم‌هاي اعمالي از سوي غرب، حتي با فرض غير‌مستقيم بودن تاثير آن، عليه بخش سلامت و دارويي، جلوه‌اي ديگر از اقدامات ضد انساني غرب عليه ملت ايران است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تحریم ، دارو ، نقض ، حقوق بشر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.