سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

نیل به حماسه اقتصادی نیازمند تحقق حماسه علمی است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس،با یادآوری تاکید مقام معظم رهبری بر فرایند تولید علم در کشور،گفت:حماسه اقتصادی بدون حمایت و پشتیبانی علمی محقق نخواهد شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، قاسم جعفری با بیان اینکه مقام معظم رهبری در نشستی که با مسئولان نظام داشتند تاکید ویژه‌ای بر تسریع روند تولید علم کردند،گفت:مقام معظم رهبری پس از تحقق حماسه سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری تاکید موکدی بر نیل به دو حماسه علمی و اقتصادی دارند و حتی حماسه علمی را پشتوانه نیل به حماسه اقتصادی می‌دانند.

نماینده مردم بجنورد،جاجرم،مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:حماسه اقتصادی بدون حمایت و پشتیبانی علمی محقق نخواهد شد،واقعیت آن است کهبرای خلق و آفرینش یک اقتصاد شاخص و قدرتمند باید از توان علمی کشور استفاده شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت درمجلس نهم،با بیان اینکه روند تولید علم در کشور روند مطلوبی است،گفت:مسئولان نظام هم در دولت و هم در مجلس باید به این روند شتاب بخشند و با نگرشی واقع‌بینانه حمایت‌های لازمبرای بدل شدن ایران به قله علمی منطقه در موعد مقرر طبق سند چشم انداز بیست ساله یعنی ۱۴۰۴ را انجام دهند.

وی ظرفیت‌های علمی و تکنولوژیکی موجود در کشور را بیش ازمیزان فعلیخواند و افزود:تاکنون صرفاً از بخشی از توان علمی قشر تحصیلکرده استفاده شده،در صورتی که بتوان همه این پتانسیل را احیا کرد جایگاه علمی ایران نه تنها منطقه‌ای بلکه جهانی خواهد شد.

این نماینده مردم درمجلس نهم، با یادآوری اینکه همانطور که مقام مظم رهبری فرمودند میانگین ضریب هوشی ایرانیان بیش از دیگر کشورهاست،خاطرنشان کرد:اگر سیاستگذاران کلان آموزشی کشور به این امر توجه داشته باشند می‌توان استفاده بهینه از توان ذهنی ملت کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی،توضیح داد:مسئولان در دولت و مجلس باید با سرلوحه قرار دادن منویات مقام معظم رهبری و همچنین همت و اراده جهادی قشر جوان،گام‌های بلندی را برای تسریع روند علمیکشور بردارند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.