سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسوایی جدید کليساي کاتوليک اسکاتلند

کلیسای کاتولیک اسکاتلند سعی در سرپوش گذاشتن بر یک رسوایی جنسی دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه گاردین ؛ کلیسای کاتولیک در اسکاتلند با بحران جدیدی در زمینه سوء استفاده جنسی مواجه است که پای برخی از کشیشان ارشد کشور در آن گیر است.روزنامه گاردین به اسنادی دست یافته است که از یک رسوایی حکایت دارد که به استعفای کاردینال کیث اُ براین به عنوان اسقف ادینبرو و سنت اندروز انجامید.

یک کشیش معروف به پدر مایکل که خواست ضمن ارسال شکایت به رم نامش فاش نشود، گفت مورد تعرض جنسی یک کشیش ارشد به نام پدر پل مور قرار گرفته بود اما کلیسا به شکایت وی طی یک دوره هفده ساله به درستی رسیدگی نکرد و در حالی که سعی می شود وی را از کلیسا بیرون کنند، از کشیشی که به وی تعرض کرده بود، حمایت می شود.

پدر مایکل دوره نقاهت بیماری سرطان را طی می کند اما اسقف جان کانینگهام در کلیسای گالووی مسئولیت های وی را طی دوره نقاهت کاهش نداده و درعوض، کلیسا خواستار استعفا یا برکناری وی از سمتش شده است .

پدر مایکل که در سال 1997  ماجرای پدر مور را پلیس گزارش داد، می گوید که احساس می کند این نحوه برخورد با وی درواقع مجازات به علت افشای تعرض جنسی کشیش ها است. کلیسای کاتولیک از اظهار نظر درباره این مسئله خودداری کرد.


برچسب ها: رسوایی ، کاتولیک ، کلیسا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.