سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

مسئولان و هنرمندان باید از بین المللی بودن تئاتر خیابانی مریوان استفاده کنند

مدیر کانون تخصصی تئاتر خیابانی کشور مریوان را تنها مرکز ثقل رسمی از نظر بین المللی بودن تئاتر خیابانی خواند و افزود : با توجه به جنگ زدگی این دیار اجرای یک تئاتر خیابانی آن هم به شیوه ای بین المللی رویدادی است بسیار مهم و قابل توجه که هم مسئولان و هم هنرمندان این دیار باید از آن نهایت استفاده را ببرند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، نوشیر با اشاره به نقش شهرستان مریوان در هشت سال دفاع مقدس و حفظ آثار و ارزش های اسلامی ایران گفت : امروزه مریوان که یک شهر مرزی است و تا دیروز در زیر آوارهای جنگ در حال از بین رفتن بود با همت مسئولان و هنرمندان این شهرستان در حال بازیابی است و ما شاهد رشد روز افزون آن هستیم.
وی آسیب شناسی کردن تئاتر را یکی از راه های مهم بالابردن کیفیت جشنواره دانست و افزود: قبل از برگزاری جشنواره باید ما هدفمان را از برگزاری این جشنواره روشن نمائیم و باید بدانیم که اگر فقط بخواهیم اجرا داشته باشیم، کیفیت کاری را از دست خواهیم داد و این یک لطمه بر پیکر تماشاچیان و هنر هنرمندان این دیار خواهد بود.
مدیر کانون تخصصی تئاتر خیابانی کشور نبود خروجی پژوهشی را یکی دیگر از مشکلات تئاتر مریوان دانست و گفت : ایجاد پژوهش کاری است که مسئولان می بایستی انجام دهند اما متاسفانه بدلیل نبود بودجه این کار تا به حال انجام نشده است.
نوشیر در پایان افزود : تمام سعی و تلاش ما در برگزاری هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان این خواهد بود که تمامی کارهایی که به این جشنواره راه پیدا می کنند از بهترین کارهای ایران باشند و کارهای ضعیف و یا بدون مایه را به این جشنواره راه ندهیم./س    
برچسب ها: هنرمندان ، مریوان ، مشکلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.