سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

خوزستان دومین تولید کننده برنج در کشور

استاندارخوزستان گفت: با وجود اینکه خوزستان به محصولاتی نظیر خرما و گندم معروف است ولی این استان هم اکنون دومین تولید کننده برنج در کشور به شمار می رود.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان،  سید جعفر حجازی در کارگروه ویژه کشاورزی استان خوزستان از عدم توسعه بخش کشاورزی به دلیل مشکلات پیش آمده در طرح صندوق توسعه ملی خبرداد و عنوان کرد: بانک و دستگاه های مربوطه در استان موظف هستند تادر جهت اطلاع از تعداد پرونده های باقی مانده و ارجاع شده به صندوق توسعه ملی پیگیری های لازم را انجام تا تدابیر لازم برای حل این مسئله اندیشیده شود.

حجازی با بیان اینکه با افزایش قیمت برنج داخلی در سالهای گذشته، رغبت به کاشت برنج در بین کشاورزان افزایش یافته است، اظهار کرد: به دلیل تقاضای بالای کاشت برنج در استان نیز تاکنون مجوزهای قراوانی برای کاشت این محصول کشاورزی صادر شده است.

وی افزود: تاکنون دولت 100هزار تن برنج را برای رفع نیاز مردم در نیمه دوم سال خریداری کرده است.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه دومین تولید کننده برنج در کشور شناخته شده ایم، گفت: اما متاسفانه نتوانستیم برنج تولیدی خود را آنگونه که شایسته است در سراسر کشور عرضه  کنیم.

وی همچنین درخصوص کاشت ذرت در استان خوزستان نیز تصریح کرد: باید تدابیر لازم اندیشیده شود تا تولید کنسرو ذرت در استان انجام بپذیرد. همچنین سازمان صنعت،معدن و تجارت نیز موظف است تا برای افراد متقاضی مجوزهای لازم را صادر کند.

حجازی در همین خصوص افزود: البته کارخانه های تولید مواد غذایی نیز می توانند یک بخش از خط تولید خود را برای تولید کنسرو ذرت در نظر بگیرند.   /س
برچسب ها: خوزستان ، تولید ، برنج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.