سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجدید چاپ 6 عنوان کتاب برگزیده‌ی‌ شعر

شش عنوان کتاب‌ برگزیده‌ی شعرهای شاعران فارسی زبان که پیش از این توسط شورای شعر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده بود، برای چندمین بار تجدید چاپ شد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون،  در این دوره‌ی کتاب‌های تجدید چاپ شده، از مجموعه "گلی از باغ کهن" برگزیده اشعار حافظ که با هدف آشنایی نوجوانان با میراث ارجمند ادبی و فرهنگی ایران و ترسیم چشم‌انداز روشنی از گلزار شعر فارسی برای گروه سنی د و هـ ( دوره راهنمایی و دبیرستان) منتشر شده است با چاپ 5هزار نسخه در مرحله ششم شمارگان آن به 53هزار نسخه تاکنون رسیده است.

همچنین از این مجموعه، برگزیده شعرهای "سعدی" و "نظامی" نیز به ترتیب  در مرحله‌ی چاپ ششم و پنجم آمار چاپ آن‌ها از مرز50هزار و 48هزار نسخه گذشت.

بر همین اساس  از مجموع "شعر معاصران" نیز دو کتاب برگزیده شعرهای "پروین اعتصامی" و "اقبال لاهوری" تاکنون هر کدام 41هزار نسخه از آن منتشر شده که 36هزار نسخه در مراحل قبلی و 5هزار نسخه آن در مرحله چهارم به زیر چاپ رفته است.

ششمین کتاب برگزیده شعر که در این دور، تجدید چاپ شده مربوط به شعرهای شهریار است که انتشارات و شورای شعر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نمونه‌های برجسته‌ی آن را به منظور آشنایی نوجوانان با پیوند میان شعر معاصر با فرهنگ و ادب دیرینه و گنجینه شعر پارسی کهن منتشر کرده است و با چاپ 5هزار نسخه از این کتاب در مرحله سوم در مجموع تاکنون 30هزار نسخه برای نوجوانان رده سنی"د و هـ" (دوره راهنمایی و دبیرستان) تجدید چاپ شده است. 

انتشارات کانون پیوسته تلاش می‌کند تا با کمک نویسندگان و کارشناسان با تجربه در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، داستان و رمان، علمی، دینی، آموزشی و... برای کودکان و نوجوانان کتاب‌های ارزشمند و مفیدی را تولید و منتشر کند./w
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.