سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیلی نیوز : سیاست خطرناک آمریکا در سوریه

اگر فردی بااین سخن که سیاست کاخ سفید در قبال بحران سوریه خطرناک و بدون برنامه بوده ، مخالف است می تواندبه اظهارات و اقدامات اخیر مقامات آمریکایی طی هفته های اخیر نگاهی بیندازد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری دیلی نیوز ؛ ترودی روبین ، کارشناس و محقق امور سیاسی در مقاله ای با اشاره به اوضاع نابسامان تروریستها در سوریه و تشدید اختلافات میان آنان و شورشیان داخلی می نویسد : چنانچه بخواهیم تحلیل درستی از آنچه اکنون در سوریه رخ میدهد داشته باشیم باید از ابتدای این بحران را مدنظر قرار دهیم . از دو سال پیش تعدادی از شورشیان داخلی سوری با حمایت و کمک آمریکا و هم پیمانانش دست به جنگی زدند تا حاصل آن سقوط "دولت قانونی بشار اسد" باشد . 

اکنون پس از این مدت طولانی "بشار اسد" همچنان با قاطعیت در قدرت باقی مانده و ارتش این کشور نیز روز به روز به پیشرفت های چشمگیری در آزادسازی مناطق از دست تروریستها و شورشیان دست می یابند . حمایت قدرت هایی چون ایران ، روسیه و حزب الله لبنان از دولت سوریه را نیز می توان یکی از نقاط قوت اسد دانست  .

در چنین وضعیتی واشنگتن بطور علنی کنترل امور را از دست داده ودقیقا از اقدام یا تصمیم صحیحی مناسب با این موقعیت عاجز مانده است . ادبیاتی که سردمداران آمریکایی اخیرا برای صحبت درباره سوریه از آن استفاده می کنند به وضوح این استیصال را اثبات می کند . اخیرا کاخ سفید مدعی شده است که "اسد" در نهایت نمی تواند در سوریه مانده و حکومت کند . این سخن نشان میدهد که واشنگتن اذعان می کند که "بشار اسد" حتی المقدور تا ماهها در سوریه خواهد بود و شکست قدرت دولت وی در این کشور به سهولتی که تصور میکردند نیست . 

ژنرال دمپسی ، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز با هشدار درباره هرگونه اقدام نظامی مستقیماز سوی آمریکا در خاک سوریه در سخنرانی های مختلف تاکید کرده است که سیاستهای کاخ سفید تاکنون در قبال وقایع خاورمیانه و بخصوص سوریه اشتباه بوده و چنانچه مقامات دولتی آمریکا تصمیمی جدی برای اعمال تغییرات اساسی در این سیاست ها نگیرند ، نمی توان امیدی به تاثیرگذاری آنان داشت . 

این اذعان از سوی مقامات برجسته و ارشد دولت وارتش آمریکا حاکی از اثبات پیش بینی کارشناسان مبنی بر شکست سیاست های آمریکا در سوریه می باشد ،سیاستی که بر مبنای کمک و تسلیح تروریستهای به اصططلاح "میانه رو" در سوریه بوده تا آنان دولت اسد را سرنگون کنند ، حال آنکه تقویت بیشتر تروریستها و شورشیان در سوریه تنها موجب شده درگیری و اختلاف میان آنان بیشتر شده و این هراس رابرای آمریکا ، اسرائیل و هم پیمانان اروپایی آنان ایجاد نماید که ممکن است این شورشیان و تروریستهای تا دندان مسلح به سراغ کشورهای خودآنان نیز بروند . 

در ادامه این مقاله آمده است : سازمان سیا نیز نقشی پررنگ در شناسایی گروه های تروریستی در سراسر جهان دارد . این سازمان گروهک های تروریستی جهان را در کشورهای مختلف شناسایی و با اعزام آنان به سوریه ، وعده دریافت دستمزدهای هنگفت به اعضای آن میدهد . تشخیص نوع سلاح ارسال شده برای گروهکی خاص در منطقه ای از سوریه نیز بر عهده  ماموران سیاست . القاعده ، طالبان و گروهک خطرناک و تروریستی "جبهه النصره" از جمله گروه هایی هستند که باتشخیص افسران ارشد سیا مورد حمایت مالی و تسلیحاتی ایلات متحده قرار دارند . 

علاوه بر آمریکا و اسرائیل ، تعدادی از کشورهای عربی نیز جزو تامین کنندگان سلاح برای تروریست ها و شورشان علیه دولت اسد محسوب می شوند . ثروت سرشار حکام عربستان و قطر به شکل تانک های زرهی و انواع اسلحه های سبک و سنگین جنگی در اختیار کسانی در سوریه قرار می گیرد که با سابقه شرارت و جنایتی که در گذشته خود ثبت کرده اند از جمله خطرناک ترین تروریستهای کل دنیا به شمار می آیند . 

تروریستهای "جبهه النصره" که ماههاست از حمایت های همه جانبه واشنگتن بطور مستقیم و غیرمستقیم بهره می برند از هیچ جنایتی علیه شهروندان و مردم بی گناه سوریه فرو گذار نمی کنند ، از قتل دسته جمعی ساکنان روستاها گرفته تا بریدن سر سربازان کشته شده سوری و خوردن اعضا و جوارح انان . 
برچسب ها: آمریکا ، اسرائیل ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.