سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز عمليات ارتش مصر براي پاکسازي صحراي سينا

منابع خبری اعلام کردند عمليات ارتش مصر براي پاک سازي صحراي سينا آغاز شد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري شي‌هوا ؛ منابع امنيتي در مصر اعلام کردند:«ارتش مصر عملياتي را با نام «طوفان صحرا» در صحراي سينا آغاز کرده است».

اين منابع هدف از عمليات طوفان صحرا را مقابله با خشونت و ترور در اين منطقه از مصر و از بين بردن تروريست ها و محل استقرار آنها در مناطق کوهستاني سينا عنوان کردند.

يک منبع امنيتي در اين باره گفت:« يگان هايي از لشکر سوم  با هماهنگي لشکر دوم ارتش عمليات توفان صحرا را با هدف مقابله با تروريسم، محاصره تروريست ها و مراکز استقرار آن ها در صحرا و مناطق کوهستاني به ويژه در نواحي مرکزي و شمالي آغاز کرده اند».

وي افزود:« بخش اول عمليات به مدت 48 ساعت انجام مي شود و فرماندهي کل نيروهاي مسلح در اين مرحله تلاش خواهد کرد ميان لشکرهاي دوم ، سوم ، نيروهاي دريايي و نيروهاي هوايي هماهنگي ايجاد کند و در ادامه  مسيرها، جاده ها و تونل احمد حمدي را که رابط صحراي سينا با استان هاي دلتا و قاهره است به شدت تحت نظر بگيرد». اين منبع افزود:«‌پيش بيني هاي اوليه دستگاه هاي امنيتي و نظامي اين است که گروه هاي تروريستي بيش از 500 نفر نيستند اما  با استفاده از سپرهاي انساني و سلاح سنگين در فضايي به مساحت چهار کيلومتر مربع سنگر گرفته اند».


برچسب ها: ارتش ، سینا ، مصر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.