سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

تورم موتور توسعه اقتصادی کشور را کم تحرک می‏ کند

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه گفت: تورم را یک پدیده پیچیده و پرخطر محسوب می شود که موتور توسعه اقتصادی کشور را کم تحرک کرده و فرآیند توسعه را به تعویق می ‏اندازد.

خسرو عزیزی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: نرخ تورم 31 درصدی اعلام شده از سوی بانک مرکزی در سال 91، نرخ بسیار بالایی است که جامعه نمی ‏تواند آن را بپذیرد و بار اصلی آن بر دوش اقشار آسیب ‏‏‏پذیر است.

وی ادامه داد: در این راستا باید دستورالعمل‏ هایی از سوی دولت به خصوص در مورد کالا هایی همچون مسکن، زمین و خودرو که سطح تورم آنها از تورم عمومی کشور نیر پیشی گرفته است، تنظیم شود.

عزیزی افزود: شرایط کلی اقتصاد ایران اسلامی با برخورداری از منابع و مواهب طبیعی، نیروی انسانی و سرمایه‏ های اجتماعی خوب است، اما دولت باید مسائل اقتصادی را بیش از پیش سر و سامان دهد.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه کشمکش ‏های سیاسی را آفتی برای هر دولتی برشمرد و تصریح کرد: ورود به این عرصه دولت را از انجام وظایف اصلی خود باز خواهد داشت.

وی ادامه داد: ارتقای سطح فرهنگی و عقیدتی مردم، توسعه فرهنگ کار و غنا بخشیدن به دیدگاه‏های سیاسی و اجتماعی آنان، از جمله مطالبات اساسی از دولت ‏ها است که وجود کشمکش‏‏ های سیاسی مانع و سد راهی بر سر آنها است./س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.