سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش خشم کارگران ديترويت از مسئولان اين شهر

خشم کارگران ديترويت از طرح مسئولان اين شهر براي استفاده از ورشکستگي اين شهر به منظور کاهش خدمات اجتماعي و کم کردن حقوق و دستمزد کارگران، به طور بي سابقه اي افزايش يافته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ کوين اور مدير سازمان مديريت بحران ديترويت و ريک اسنايدر فرماندار ميشيگان اخيرا ورشکستگي شهر ديترويت را به طور رسمي اعلام کرده اند و به رغم رد شدن اين اعلام ورشکستگي توسط دادگاه قصد دارند دستمزد و مزاياي کارگران ايالتي و نيز خدمات شهري را کاهش دهند. 

اسنايدر و اور همچنين قصد دارند علاوه بر اين خدمات بيمه و خدمات شهري را کاهش دهند و اموال اين شهر از جمله آثار هنري موجود در موسسه هنرهاي ديترويت را به حراج بگذارند. همزمان آتش نشانان ديترويت سازماني موسوم به گروه اقدام کارگران عمومي تشکيل داده اند تا با گروههاي ديگر کارگري ارتباط برقرار کنند و ارتباط ميان کاهش بودجه و کاهش امنيت شهر ديترويت را به ساکنان اين شهر اعلام کنند. اين هفته اين گروه تجمعي سراسري در ايستگاههاي آتش نشاني ديترويت برگزار کرد. کيت آتش نشان 24 ساله مي گويد زماني که اعتراضات گسترده مصر و يونان را مي بينم به اين نتيجه مي رسم که رسيدن ديترويت به اين وضعيت تنها نيازمند گذر زمان است. 

دارسل ديگر آتش نشان اهل ديترويت مي گويد در اين مرحله اعتصاب بايد برگزار شود. در اين اعتصاب نه تنها آتش نشانان بلکه کارکنان بخش حمل و نقل و برق و آب نيز بايد شرکت کنند. اين تنها راه است. مسئولان تنها زماني به خواسته هاي ما توجه مي کنند که دستکم ده هزار کارگر را يکجا در خيابان مشاهده کنند. وي گفت اتفاقاتي که براي کارگران ديترويتي در حال روي دادن است مي تواند به يک سابقه دردناک براي کارگران کل آمريکا تبديل شود. 

کارگران همزمان بي اعتمادي عميق خود را از تشکيلات سياسي و رسانه ها اعلام مي کنند. مارسل که از کارگران ساکن ديترويت است مي گويد" مسئولان مي گويند شهر مدتهاست  ورشکسته شده است با اين حال پروژه احداث استاديومي دويست و هتاد ميليون دلاري با هزينه هاي دولتي در حال اجرا است. وي مي گويد آنها در حالي قصد دارند دستمزدهاي ما را کاهش دهند که با بودجه دولت در حال احداث ورزشگاه هستند ، اين يک تناقض بزرگ است. داگلاس ديگر آتش نشان ديترويت مي گويد آنها در واقع اين پول را از محل دريافت ماليات از کارگران تامين مي کنند. احداث کنندگان اصلي اين ورزشگاه مردم هستند اما سودش در جيب مسئولان مي رود. 


برچسب ها: کارگر ، مسئول ، دیتروت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.