سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان/ نماینده مجلس :

ایجاد ارتباط بین صنعت و تولیدبسیار مهم است

نماینده مردم شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی برقراری ارتباط مؤثر بین صنعت و تولید را وظیفه فنی و حرفه ای دانست و گفت: همزمان با توسعه رشته های دانشگاهی باید با تقویت جایگاه آموزشهای فنی و حرفه ای در صنعت، مشکلات صنعت و تولید را مرتفع کرد.

 


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ،ˈعلیرضا خسرویˈ روز شنبه همزمان با هفته مهارت و کارآفرینی در جمع کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان افزود: مبنای آموزشهای آکادمیک و دانشگاهی بیشتر تئوری است و این دردی از صنعت دوا نمی کند.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی آموزش کارگران شاغل در صنعت ساختمان را یکی از مهمترین راهکارهای افزایش کیفیت در این بخش خواند و افزود :آموزشهای مهارتی و فنی و حرفه ای باید رونق بیشتری در سطح کشور بیابد.

وی با تاکید بر اهمیت مهارت آموزی و گسترش و ترویج آموزشهای فنی و حرفه ای در استان و کشور به نقش برجسته آموزشهای فنی و حرفه ای در حوزه ساخت و ساز گفت: تکمیل مربع ساخت و ساز که متشکل از مسکن و شهرسازی، شهرداری و نظام مهندسی است و بدون فنی و حرفه ای غیر مکن و بی فایده است.

وی گفت: دنیا در بخش آموزش مهارتی خود سهمی را قرار داده است و ایران نیز نباید از سایر کشورها عقب بیافتد.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از تحصیلکرده ها از مهارت های کوچک مورد نیاز زندگی روزمره برخوردار نیستند که این موضوع یک نقص بزرگ برای سیستم آموزشی کشور است.

خسروی تصریح کرد: رتبه بندی دانشگاه ها نیز صحیح نیست بلکه باید براساس فارغ التحصیلانی که منجر به ایجاد اشتغال شده اند رتبه بندی شوند.

وی عملکرد اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان در واگذاری برخی فعالیتهای آموزشی به بخش خصوصی را قابل تقدیر خواند و بر لزوم حمایت از بخش خصوصی در ارائه آموزشهای مهارتی تاکید کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان نیزبا اشاره به کسب موفقیتهای این اداره کل در زمینه های مختلف گفت: کسب رتبه اول در ارزیابی شاخصهای اختصاصی در طرح شهید رجایی، کسب رتبه برتر در امر اقامه نماز از جمله موفقیتهای این اداره کل است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان اظهار داشت: بیش از 822 هزار و 240 نفرساعت در سه ماهه اول سال جاری در این استان تحت پوشش آموزشهای فنی و حرفه ای و مهارتی قرار گرفته اند ./س

برچسب ها: ارتباط ، صنعت ، تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.