سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طبيب‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

تصويب قوانين حمايت‌کننده يکي از اصلي‌ترين راه‌ها براي کمک به احزاب

عضو جبهه پايداري گفت: تصويب قوانين حمايت‌کننده براي فعاليت احزاب پايبند به نظام و انقلاب اسلامی يکي از اصلي‌ترين و مهمترين راه‌هايي است که به آنها در استفاده از امکانات مشروع براي انجام فعاليت‌هاي سياسي کمک مي‌رساند.

"زهره طبيب‌زاده" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نقاط ضعف موجود در جريان اصولگرايي اظهار داشت: متاسفانه اين جريان در بعد گفتماني و شيوه‌هاي اجرايي در اهداف سياسي دچار ضعف‌هايي شده که بايد در بهبود آن تلاش‌هايي را در دراز مدت داشته باشيم.

وي در ادامه تصريح کرد: اين جريان در بعد گفتماني از طيف‌هاي راست‌ کاملا سنتي تا افراد بسيار آرمان‌طلب و معتقد به خط "مقاومت" تحت عنوان جبهه پايداري تشکيل شده که در نهايت تمامي اين جريان‌ها تحت جريان اصولگرايي معنا مي‌شوند.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي با اشاره به وجود برخي افراد اصولگراي فعال در جامعه خاطرنشان کرد: يک‌سري از طيف‌هاي موجود در جريان اصولگرايي ديدگاه‌هايشان به جريانات غيراصولگرا قرابت دارد و در عمل با اين جريان‌ها داراي نقاط مشترک سياسي هستند که همين مسئله نشان‌دهنده اين است که جريان اصولگرايي، مرزبندي گفتماني منطقي و صحيحي ندارد.

وي تصريح کرد: متاسفانه جريان اصولگرايي نتوانسته رويکردها و مواضع خود را در مسائل مختلف به طور مشخص تبيين کند و اين مسئله حادث نمي‌شود مگر اينکه در بحث‌هاي عميق سياسي در قالب کرسي‌هاي آزادانديشي به صورت علمي‌تر و کلاسيک‌تر در دانشگاه‌ها مورد بررسي قرار گيرد.

طبيب‌زاده با بيان اينکه احزاب در کشور داراي اهميت ويژه‌اي هستند، تصريح کرد: در حال حاضر احزاب سياسي موجود در کشور فاقد کارکرد حزبي دقيق و منطبق با فعاليت‌هاي حرفه‌اي هستند و به همين خاطر در انتخابات مختلف بيشتر شاهد ظهور و بروز افراد هستيم تا جريانات سياسي و با توجه به اهميت بالاي احزاب در کشور، تغيير و تحولات جهاني ما را ناگزير به تقويت احزاب داخلي با رويکرد ديني و حزبي در جامعه مي‌کند.

عضو جبهه پايداري ادامه داد: در صورت فعاليت حرفه‌اي جريانات سياسي در کشور، مردم مي‌توانند در انتخابات، کانديداي مورد نظر خود را که نزديک به آرمان‌هاي طيف مورد نظرشان است، انتخاب کنند ولو اين که از آن شخص شناخت چنداني نداشته باشند.

وي گفت: احزاب سياسي موجود در کشور بيشتر شبيه يک مجمع هستند اما با نام يک حزب سياسي در جامعه اعلام حضور مي‌کنند اين در حالي است که در صحنه سياسي فاقد عملکرد حزبي از خود هستند.

طبيب‌زاده با اشاره به سازوکار اساسي در حل مشکل جريان اصولگرايي در بحث گفتماني گفت: ما به دانشگاه‌ها، شوراي عالي انقلاب فرهنگي، دفاتر نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها و مراکز استراتژيک در کشور به عنوان مراکزي که در سطح کلان در صحنه سياسي به جايگاه قابل قبولي براي احزاب ايجاد کنند ، نيازمنديم.

وي با اشاره به سازو کار جريان اصولگرايي در بعد شيوه‌هاي اجرايي اهداف سياسي در جامعه تصريح کرد: تصويب قوانين حمايت‌کننده از فعاليت احزاب پايبند به نظام و انقلاب يکي از اصلي‌ترين و مهمترين راه‌هايي است که احزاب را در استفاده از امکانات مشروع براي انجام فعاليت‌هاي سياسي کمک مي‌رساند.

نماينده مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: متاسفانه برخي جريانات سياسي براي رشد و انجام فعاليت‌هاي سياسي خود از درآمدهاي نامشروعي استفاده مي‌کنند که همين مسئله سلامت و اصالت حزبي را از بين مي‌برد.

عضو جبهه پايداري در پايان خاطرنشان کرد: براي بهبود فعاليت‌هاي حزبي در کشور، نيازمند سازو کار دولت و حتي ارائه سوبسيدهايي از سوي نظام به جريانات سياسي هستيم تا آنها بتوانند گفتمان انقلابي خود را از طريق کانال‌هاي حزبي پيگيري کنند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: احزاب ، جبهه ، پایداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.