سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین جزئیات برگزاري مراسم تحلیف در گفتگو با منادی‌سپیدان بررسي شد

معرفی کابینه دولت یازدهم در مراسم تحلیف/ دعوت از روساي‌جمهور پيشين يک روال عادي است

عضو هيئت‌رئيسه مجلس از معرفي کابينه دولت يازدهم در روز برگزاري مراسم تحليف توسط رئيس‌جمهور منتخب خبر داد و گفت: مجلس پس از معرفي کابينه دولت منتخب، بررسي صلاحيت‌ وزراي پيشنهادي را آغاز خواهد کرد.

"علیرضا منادی‌سپیدان" نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در تشریح  آخرين جزئیات برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب، گفت: مراسم تحلیف طبق برنامه از پيش تعيين شده، روز یکشنبه، 13مرداد در ساعت 11 صبح و یا 16 بعدازظهر  و با حضور مهمانان لشکری و کشوری و مهمانان خارجی برگزار خواهد شد.

معرفي اعضاي کابينه دولت يازدهم در مراسم تحليف

وي در ادامه افزود: همچنين "حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني"، به صورت غيررسمي به آقاي لاريجاني خبر دادند که در مراسم تحليف قصد دارند کابينه دولت يازدهم را نيز معرفي کنند.


عضو هيئت‌رئيسه مجلس تصريح کرد: در صورت معرفي کابينه دولت يازدهم در مراسم تحليف، مجلس بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي و راي اعتماد به کابينه يازدهم را از فرداي مراسم تحليف، دوشنبه (14 مردادماه) آغاز خواهد کرد، البته صلاحيت وزراي پيشنهادي ابتدا در  کميسيون‌هاي تخصصي مربوطه و سپس در صحن علني بررسي خواهد شد. 

دعوت از روساي‌جمهور پيشين يک روال است


منادي‌سپيدان درباره حضور روساي‌جمهور پيشين در مراسم تحليف نيز اظهار داشت: دعوت از رؤسای‌جمهور پیشین یک روال عادی است که در این مراسم نیز انجام خواهد شد.


عضو هیئت ‌ئیسه در ادامه با بيان اينکه دعوت از مهمانان مراسم تحلیف بر عهده مجلس است، اظهار داشت: همچنين دفتر رئيس‌جمهور منتخب خواستار دعوت از مهمان خارجي در مراسم تحليف بود که با توجه به اينکه مجلس زمان انجام اين کار را نداشت، دعوت از مهمانان خارجی به عهده دولت منتخب واگذار شد که این دولت نیز از طریق وزارت‌خارجه اقدام به دعوت از مهمانان‌خارجی براي حضور در مراسم تحلیف کرد.

منادی‌سپیدان همچنين در خصوص نحوه برگزاری جلسات علنی مجلس در هفته جاری و همزمان با مراسم شب‌هاي احیا اظهار داشت: مجلس روز یک‌شنبه (6 مرداد) جلسه علنی خود را ساعت 9 صبح برگزار خواهد کرد، ضمن آنکه به علت تعطیلی روز سه‌شنبه (8 مرداد، سالروز شهادت حضرت علي(ع) )، بهارستان در اين روز جلسه علنی نخواهد داشت و جلسه علني روز چهارشنبه بهارستان نيز به روز دوشنبه(7 مرداد) موکول خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، تحلیف ، دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.