سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد شديد از رد دعوت شرکت در مراسم تحليف روحاني؛

عضو حزب کارگر انگليس: دولت کامرون فرصت "مغتنم" حضور در مراسم تحليف روحاني را از دست داد

"جان اسپلار" وزير امور خارجه کابينه در سايه دولت انگليس از حزب کارگر در مصاحبه با بنگاه خبرپراکني "بي بي سي" از رد پيشنهاد حضور نماينده کشور انگليس در مراسم تحليف "حسن روحاني" رييس جمهور منتخب کشورمان بشدت انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از بي بي سي، وي در اين باره افزوده است که دولت انگليس فرصتي "مغتنم" را از دست داد و تاکيد کرد که دولت "ديويد کامرون" نخست وزير انگليس بايستي با جمهوري اسلامي ايران "تعامل" داشته باشد.

وي در ادامه مصاحبه خود با بنگاه خبرپراکني "بي بي سي" افزوده است "ديپلماسي در مورد به رسميت شناختن واقعيت هاست. در اين باره مسائل زيادي مطرح اند از جمله موضوع هسته اي با اين حال بايستي بر سر آن مذاکره کنيم. ما در نمونه افغانستان نيز تصميم گرفتيم تا نيروهايمان را از آن کشور خارج کنيم."

اين عضو حزب کارگر انگليس در ادامه با اذعان به نقش سازنده کشورمان در منطقه افزوده است " ايران بازيگري مهم در منطقه و تضمين کننده ثبات و پيشرفت در خاورميانه و کشور افغانستان است. دولت انگليس مي بايستي با ايران تعامل برقرار نمايد تا عادي سازي روابط ميان دو کشور امکان پذير شود." 

وي در پايان مصاحبه خود افزود "با بايستي درهاي مذاکره با ايرانيان را بگشاييم و تلاش کنيم تا از طريق مذاکرات دوجانبه و گام به گام به بهبود روابط دو کشور بپردازيم. ما بايستي ايران را با اقداماتش مورد قضاوت قرار دهيم و بايستي در مورد تعامل دو کشور ايران و انگليس خوش بين باشيم." 


برچسب ها: انگلیس ، انتقاد ، حزب ، کارگر ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.