سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

برگزاری آموزش‌های کپسولی در فنی و حرفه‌ای زنجان

رئیس فنی و حرفه‌ای شهید بهشتی زنجان گفت: به مناسبت هفته مهارت فنی و حرفه‌ای زنجان آموزش‌های کپسولی را برگزار می‌کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران علی افشاری به ششم مرداد‌ماه روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و افزود: فنی و حرفه‌ای مرکز شهید بهشتی زنجان به مناسبت این روز برنامه‌های مختلفی را در نظر گرفته است.

وی تقدیر از کارکنان و بازدید کارآموزان از مراکز و کارخانجات صنعتی را جزو برنامه‌های هفته مهارت دانست و تصریح کرد: همچنین غبار‌روبی و عطر‌افشانی مزار شهدا از دیگر برنامه‌ها است.

رئیس فنی و حرفه‌ای شهید بهشتی زنجان با تاکید بر اینکه آموزش‌های کپسولی در پارک‌ها برگزار می‌شود، گفت: این آموزش‌ها شامل رایانه، نحوه نگهداری از تلفن همراه، اینترنت، الکترونیک و ... است.

وی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در این برنامه‌ها از کلاس‌های فشرده فنی و حرفه‌ای استفاده کنند، افزود: پس از پایان کلاس بلافاصله گواهی مهارت صادر می‌شود.

افشاری به اهمیت نامگذاری روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و افزود: به دلیل اهمیت کارآفرینی و کسب مهارت در رشته‌های مختلف روز ششم مردادماه به نام کارآفرینی نامگذاری شده است.

وی کارآفرینی را فرایند خلق آثار، برنامه‌های نو و باارزش دانست و اضافه کرد: دوره‌های کارآفرینی با هدف تلاش بیشتر و پذیرش و خواست مالی، روانی و اجتماعی برای کسب منابع مالی، استقلال و رضایت شغلی برگزار می‌شود.

رئیس فنی و حرفه‌ای شهید بهشتی زنجان با بیان اینکه دوره‌های فنی و حرفه‌ای در ارتقای مهارت پیشرفته کارآموزان موثر است، گفت: کارآموزان در کنار آموزش‌های تئوری می‌توانند با حضور در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای از آموزش‌های عملی نیز بهره‌مند شوند.

وی به برگزاری المپیاد جهانی مهارت اشاره کرد و ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در مسابقات جهانی در فنی و حرفه‌ای اعلام آمادگی کنند.

افشاری با بیان اینکه برگزاری مسابقات شهرستانی برای المپیاد جهانی مهارت به پایان رسیده است، تصریح کرد: مسابقات استانی در شهریورماه جاری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین مسابقات کشوری در مهرماه جاری در تهران و کرج برگزار می‌شود.

رئیس فنی و حرفه‌ای شهید بهشتی زنجان ادامه داد: یک نفر از کارآموزان فنی و حرفه‌ای شهید بهشتی در رشته تاسیسات الکتریکی به مسابقات استانی راه یافته است.

وی با اشاره به اینکه تعداد کارآموزان در تابستان افزایش یافته است، گفت: با توجه به مسیر فنی و حرفه‌ای شهید بهشتی و قرار دادن سرویس رایگان تعداد کارآموزان این مرکز کم است.

افشاری با تاکید بر اینکه حضور در دوره‌های فنی و حرفه‌ای رایگان است، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در رشته‌های مورد علاقه‌ خود به مراکز فنی و حرفه‌ای مراجعه کنند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.